parkieten lopen altijd op de grond

Gestart door Danielle, oktober 10, 2006, 17:10:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Had toch even een vraagje,
Gijsje mijn oudste vogel landt sinds ik Sammie heb altijd op de grond. Dit omdat Sammie haar achterna vliegt en ze de makkelijkste oplossing vind om op de grond te landen.
Sammie kan ook een stuk beter vliegen en land ook wel op hoge punten. Alleen wil ze altijd bij Gijsje zitten, dus zitten ze eigenlijk contstand op de grond.
Alleen vroeg ik me af of dit wel goed is, omdat het toch meer tocht op de grond?
Ik heb wel vloerbedekking, dus dat is denk ik wel handig.
En als dit niet goed is, hoe kan ik dat dan in godsnaam afleren? Want ik zet Gijsje geregeld ergens anders neer, maar zodra Sammie gaat vliegen vlucht Gijsje meteen kwekkend naar de grond. ZO blijf je dus bezig.

(En ze vinden het ook nog leuk om in mijn tenen te bijten. Ze zijn dol op mijn reactie die ik dan geef. Hoe kan ik ook net doen dat dat niet kietelt  ::) )

Josephine

Ik zou niet weten hoe je ze dat afleert. Maar let wel erg goed op als ze op je vloerbedekking landen, ik weet niet wat voor vloerbedekking je hebt maar het kan snel gebeuren dat ze met een pootje blijven haken en dan lastig loskomen. Let daar erg goed op anders is het zo zielig als ze een tijdje vast zitten. En nog een tip maar dat is nogal logies: Let goed op waar je loopt!

Groetjes Josephine

Danielle

Ze blijven niet hangen in de vloerbedekking. En je moet inderdaad uitkijken waar je loopt, want het zijn echt kleine beestjes.

Maar ik vroeg me af of het wel goed voor ze is wegens de tocht? Vooral als het winter wordt.
Ik hoop het niet, want ik denk niet dat ik het ze af kan leren.

Josephine

Tocht is niet goed voor parkietjes. Maar ik weet niet of er bij jou tocht is! Ik neem aan dat als je parkietjes eruit zijn dat de ramen en deuren toch wel dicht zijn.

Groetjes Josephine

Danielle

Ja ik doe zeker mijn ramen dicht, wil geen weggevlogen parkiet  ;)
Ik maak me denk ik inderdaad onnodig ongerust. Ik had het ooit ergens gelezen dat je je parkietje niet op de grond mocht laten lopen.
weet alleen niet meer waarom. En ik dacht zelf dat het altijd kouder is op de grond, maar dat komt misschien omdat ik zelf snel koude voeten heb  :D
Ik laat ze dus maar gezellig rondlopen en met elkaar spelen.

groetjes Danielle

dirgnietje

Pas wel op met tocht die eigenlijk ongemerkt onder deuren vandaan komt. Ook binnenshuis via andere vertrekken, bv de gang waar misschien de trap naar boven is en waar wel ramen open staan.
Ik heb hier altijd alles dicht als de parkieten er uit zijn, maar als ik op de grond ga zitten, dan voel ik het trekken onder de deur vandaan van gang naar huiskamer.
Hier verder geen probleem, want de parkieten komen zelden op de grond.
Veel plezier met je nieuwe vriendje!

Groetjes Ingrid