heftige start

Gestart door corrina, oktober 13, 2006, 11:12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

corrina

hallo
Sinds gister heb ik er weer een nieuw parkietje bij,een maand geleden had ik Meta gekocht maar dat is een kruiper dus die vliegt niet enz.Tis een schat van een beestje maar toch anders,ze heeft zich erggg goed aangepast en klautert overal heen.Ze wil alleen in de kooi van Hopper slapen,dus had ik een kooi over ;)en ja ik kan niet tegen lege kooien :).Dus gister Scream erbij gekocht van 8a9 weken.(tot grote schrik van mijn gezin ;D)Bij thuiskomst gauw de kooi klaargemaakt en wilde hem erin doen,maar hij ontsnapte,dus in paniek door de kamer vliegen,de andere parkieten schrokken erook van dus die ook wild vliegen  :(.
Paar keer is Scream tegen het raam aangevlogen en uiteindelijk had ik hem te pakken.Geloof niet dat die er iets van over gehouden heeft maar is nu wel erg bang denk ik.Hij zit boven in zijn kooi en wil niet naar beneden,heb voer op de grond gestrooid en extra voerbakjes opgehangen,maar heb hem nog niet zien eten,wat kan ik daar nog meer aan doen? of is het kwestie van even afwachten dat hij miet wennen.
Ook wilde ik het volgende vragen,mijn kruiper Meta had ik aardig tam gemaakt,maar ze leeft nu met mijn andere parkiet Hopper samen is het dan normaal dat ze meer naar hem trekt als naar mij?? of was ze nog niet tam genoeg.Want ik wil Scream wel erg tam maken,maar ja die ziet en hoort wel de andere parkieten vliegen en hij mag niet en dat vind ik dan weer zielig.In een andere kamer neerzetten is geen optie,dat gaat niet,kan wel in de gang met hem "oefenen" is dit een goed idee of niet.helpppp.
Nou twas een heel verhaal en hoop dat jullie het snappen :D
groetjes Corrina

barbera

Hallo,

Wat leuk dat je er weer een bij hebt!
Toen ik Zazu kreeg heeft hij de eerste nacht bovenin de tralies gehangen, hij ging zelfs niet op een stokje zitten. Eten en drinken deed hij ook niet. Ik heb twee kleine bakjes gekocht en die vlakbij het stokje gehangen waar hij uiteindelijk was gaan zitten. Hij was erg blij en ging bijna meteen eten, na een dag of twee heb ik de bakjes verplaatst om hem aan te moedigen de vast bakjes te zoeken. Dit heeft gewerkt hij eet en drinkt nu uit de bakjes!
Maar omdat hij zo stil was en erg bang heb ik er nog een parkietje bij genomen. Ze zitten in aparte kooien en staan ongeveer twee meter uit elkaar. Beide zijn nog niet tam, maar zodra ik met mijn hand (en wat trosgierst) de kooi in ga hebben ze alleen daar nog aandacht voor. Ze komen nu allebei op mijn hand zitten om de trosgierst te eten en heb ze nu twee en drie weken.

Succes!

Sonja

#2
Hoi Corrina,

Oei, dat was schrikken! :o
Gelukkig dat Scream er niets aan overgehouden (lijkt) te hebben. Maar hou hem nog maar wel even goed in de gaten de komende tijd.

Je kunt inderdaad het beste in een andere ruimte oefenen om Scream tam te maken, zo wordt hij niet teveel afgeleid door de andere parkietjes.

Het is logisch dat Meta nu wat meer naar Hopper trekt, het zijn immers soortgenootjes.
Maar als je je voldoende met beide parkietjes bezighoudt, ze veel aandacht geeft, zullen ze ook bij jou blijven komen, hoor.

Veel plezier met je lieve kromsnaveltjes. ;)

Groetjes, Sonja.

snowflake

ja dat was inderdaad een heftige start .
best is hem even met rust te laten.
en als je even passeert praat tegen hem om hem gerust te stellen.
en dan eens proberen met je hand in de kooi te gaan.
en als dat niet lukt een beetje trosgierst in je hand leggen.
daar zijn ze zot van  ;D
veel succses :D