nieuw popje

Gestart door Nickvvvvv, oktober 10, 2006, 21:26:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nickvvvvv

Hallo, sinds een week of 3 geleden heb ik mij een popje aangeschaft en bij mijn andere parkiet gezegt (mannetje) en ik zag dat de nieuwe parkiet niet echt veel floot en zat maar stilletjes ik heb hem nu apart gezet was dit verstandig of moet ik ze terug bij elkaar zetten ??

Scotty - Keecko

Hoi Nickvvvvv,

Welkom op het forum!
Je nieuwe parkietje moet nog wennen aan de nieuwe omgeving, daarom is ze wat stilletjes. Zodra ze gewend is, gaat ze wel meer spelen en fluiten.

Je moet trouwens nooit zomaar twee vreemde parkietjes in 1 kooi zetten. Zij moeten ook aan elkaar wennen. Zet ze daarom eerst in 2 aparte kooien en zet die tegen elkaar aan. Zodra je merkt dat ze aan elkaar gewent zijn, kun je ze samen laten vliegen. Gaat dat goed, dan kunnen ze samen in 1 kooi.

Als je weet dat ze samen goed met elkaar kunnen opschieten, dan zou ik de 2 lekker bij elkaar in 1 kooi zetten. Parkietjes zijn groepsdieren en vinden het (over het algemeen) veel fijner om met zijn tweëen of in een groep te zitten.

Veel plezier met je parkietjes!

Groetjes Ilse

Heb je nog een vraag? Gebruik dan de zoekfunctie van dit forum eens, daarmee vind je veel vragen met antwoorden.  ;)