vitakraft.

Gestart door hillie, oktober 13, 2006, 16:36:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

       In de kooi van onze parkiet hebben we ook een vitakraft in zijn kooi hangen maar hij eet er niet van.
       Ter wijl ik ze voer bakje wel om de dag moet bijvullen.
       Krijgt hij nu dan wel genoeg vitamine binnen of niet want die vitakraft zit hele boel vitamine in.
       En ik las ook dat je de parkiet roosvicee mag geven waar is dat goed voor.  ???

Safrena

#1
Hey hillie

Wat bedoel je met vitakraft???

Bedoel je daarmee de zaadjes of de snoepstaven
Als je de snoepstaven bedoelt is dat helemaal niet erg dat je parkietje er niet van eet.
Teveel snoepstaven op zich zijn niet zo goed.

Veel beter voer is xtra-vital daar zit alles in wat je parkietje nodig heeft, ook de vitamine
Vind je dat niet in de buurt dan is prestige premium van versle-laga nog steeds beter dan de vitakraft zaadjes.

Roosvicee mag je inderdaad af en toe in het water doen, ook daar zitten heel veel vitaminetjes is
Kies wel voor de roosvicee vruchtenmix. Geef je parkietje daarbij ook regelmatig verse groentjes of fruit (geen rabarber of avocado) ook daar zitten heel veel nodige vitamintjes

Wat je verder wel en niet mag geven aan je parkietje kun je lezen op onderstaande link ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Vele groetjes

hillie

  Ik bedoel de snoepstengels van honing en groente en eiwit.
  Sinds kort krijgt die muurplant uit de tuin maar volgens mij mag die dat ook niet al te vaak omdat die dan toch aan de diaree kan raken.
  maar dat lust die wel heel graag want ik probeer hem een stukje appel te geven maar dat moet nog niet.

Parkieten-Freak

Citaat van: hillie op oktober 14, 2006, 13:23:44
  Ik bedoel de snoepstengels van honing en groente en eiwit.
  Sinds kort krijgt die muurplant uit de tuin maar volgens mij mag die dat ook niet al te vaak omdat die dan toch aan de diaree kan raken.
  maar dat lust die wel heel graag want ik probeer hem een stukje appel te geven maar dat moet nog niet.

De snoepstengels kun je achterwege laten, of heel af en toe een uurtje in de kooi hangen bij wijze van traktatie.
Vogels krijgen op zich geen diarree van groenvoer. Wel kan het witte gedeelte van de ontlasting (dat is de urine!) wat meer water bevatten dan normaal maar dat is niet erg.
http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php