Parkietje pikt aan tralies

Gestart door pino26, oktober 10, 2006, 15:50:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pino26

hallo,
heb nu een tijdje een parkietje ben er heel blij mee. hij is nog niet tam als ik met mijn hand in de kooi ga dan klimt hij boven in de kooi en komt niet meer naar beneden.
met zijn speeltjes doet hij ook nog niks.. nu hangt hij aan de tralies en gaat heel hard met zijn kopje heen en weer weet iemand misschien waarom hij dit doet? en hij pikt heel hard aan de tralies.
hij is al wel uit zijn kooi geweest hij ontsnapte maar kreeg hem er niet meer in.
hoop dat iemand weet waarom hij dit doet..
alvast bedankt
groetjes

Topic titel aangepast.
Wil je hier de volgende keer zelf wat op letten, dan is het duidelijk voor iedereen waar de vraag over gaat. "Vraagje" is te algemeen.
Groetjes, Sonja.

Fenixjuh

#1
hoi,
nou, misschien omdat hij doorheeft dat het uit de kooi veel leuker is dan in de kooi..  Je kun altijd proberen om je gordijnen dicht te doen, en hem in het donker op je vinger te laten stappen (ZORG DAT HIJ NIET IN HET DONKER KAN VLIEGEN) en hem zo in de kooi zetten. Als hij aan trosgierst gewend is, is dat misschien een makkelijker oplossing.. Succes ermee!!
groetjes!!

judithdejong

Hoi Pino26,

Volgens mij kan het ook betekenen dat je parkietje gestresst is door het een of ander. Misschien kom je vogeltje uit een voiliere en weet ie niet wat ie moet doen nu hij/zij zo alleen is.
Wellicht moet hij gewoon nog even wennen, bij de ene parkiet duurt dat langer dan de andere keer.
Je zei dat ie wel speeltjes had, maar misschien zijn het er te weinig? Ik noem zo is een paar redenen op die ik kan bedenken waarom je vogeltje zo reageert.
Mijn oma had vroeger ook een vogeltje wat alsmaar aan de tralies zat te pikken (zodat de verf ook los liet, of hoe noem je dat wat om de tralies zit?) en ik heb nu het idee dat het of stress was of verveling.
Wie weet heb je er wat aan, en ben benieuwd wat andere zeggen.

Groetjes,

Judith

emceeelwee

Kiki tikt (dus zonder te bijten) tegen de tralies. Ik denk dat ze dat geluid mooi vind ofzo. Binnen en buiten de kooi doet ze het. Bij Kiki is het onschuldig. Kiki is wel tam. Met haar speeltjes doet ze ook weinig.

Ik weet niet of jouw parkietje echt aan de tralies bijt?

DarkWolf

Heb je zo'n steen (of wat het ook is :P) in je kooi hangen?
Want toen ik Falkor net had leek ie me zo klein en die steen zo groot..Maar hij begon ook meteen tegen de bodem te tikken en met zijn snavel langs de kant te wrijven..En toen ik die (ik geloof kalksteen?) erin hing was het vrijwel meteen over.

corrina

mijn  vorige parkiet deed dat ook zo vreselijk,ik kon hele boomstammen in zijn kooi hangen,speeltjes,snoep en knaagstenen wat ik wou maar hij bleef knagen net zolang totdat heel zijn kooi kaal was.Ben er nooit achter gekomen wat het nou was.Heb een konijn en die heeft ook maar 1 missie knagen totdat het kaal is.Verveling was het niet volgens mij want hij had genoeg te doen,vloog heel de dag los en heb een boom staan,ik heb echt geen idee.
Corrina

pino26

bedankt voor jullie berichtjes, hij heeft naar mijn idee genoeg speeltjes in zijn kooi hangen een schommeltje, spiegeltje met bel, een speeltje met belletjes erin en een trapje af en toe zit hij wel aan het belletje maar verder doet hij er niks mee. heb het idee dat hij graag uit zijn kooi wil maar het probleem is dat hij dus niet tam is, en heb hier ook gelezen dat je er dan beter even mee kan wachten omdat het ook niet goed is om achter hem aan te jagen. hij komt ook niet op mijn hand zitten in de kooi. hij kwettert wel heel veel en ik merk dat hij het leuk vind als ik weer thuis kom hij begint meteen te kwetteren en houd niet meer stil soms best vervelend maar moet er ook wel weer om lachen. ik heb niet het idee dat hij gestresst is.
groetjes pino.