Even voorstellen

Gestart door Nelleke^^, oktober 09, 2006, 10:26:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nelleke^^

Hallo! Ik weet niet of ik het topic hiet goed staat, maar ik kon niet echt een plaats vinden waar nieuwe leden zich voor kunnen stellen dus vandaar post ik hier :).

Ik ben Nelleke en ben 17 jaar. Ik heb er een hele tijd goed over nagedacht, veel gelezen (vooral op deze site!) en me verdiept in parkieten en ben tot de beslissing gekomen er een te nemen. Ik heb veel rond gezocht naar een jong beestje en heb uiteindelijk een dierenwinkel gevonden waar ze net jonge parkietjes hebben. Het lijkt me echt super gaaf om zoon vriendje te hebben en ben ook ontzettend zenuwachtig om hem (of haar) vanmiddag uit te zoeken en mee naar huis te nemen.

Ik vind deze site echt heel erg tof en vind het ook leuk dat er een forum is! Ik heb heel veel kennis op kunnen pikken op de site. Hij zit heel erg goed in elkaar en ziet erg erg leuk uit! *applausje*.  ;D

Vanmiddag om 1 uur is het zover en ga ik mijn parkietje uitzoeken. Ik ga hem of haar Uzi noemen. Gewoon omdat ik dat een stoere naam vind. Ik zal zodra het beestje hier helemaal 'geinstalleerd' is laten weten hoe het verder gaat. Misschien vinden jullie dat wel leuk :).

Groetjes, Nelleke!

Jetske

Hoi Nelleke!

Welkom op het forum. Super goed dat je voordat je een vriendje aanschaft eerst goed op zoek bent gegaan naar informatie. Ik merk dat je er goed over na hebt gedacht!  ;D Heel veel plezier met het uitzoeken van een vogeltje en misschien tot ziens!

Groetjes Jetske en een kusje van Cicero.

marretje

Welkom op het forum en leuk dat je een parkietje uitzoekt misschien heb je dat inmiddels al gedaan. Een leuke naam trouwens.

Cheryl87

Welkom op het forum! Zeker een leuke naam! En alvast veel plezier met je nieuwe vriend of vriendinnetje, maar dat gaat vast lukken ;D!!

Groetjes Cheryl,

Nelleke^^

JAAAAA!!  :D

Daar is hij/of zij dan, de mensne in de dierenwinkel weten niet zeker of het een mannetje of vrouwtje is dus wordt dat nog even afwachten. maar HET is iniedergeval een jong parkietje en ik ben er nu al helemaal verliefd op. mijn vriend gelukkig ook dus dat zit wel snor ;).

Uzi zit een beetje te kijken en te bibberen, heb klassieke muziek op gezet en ben een beetje tegen hem OF haar gaan praten. ze vind het nog wel heel erg eng allemaal en dat vind ik een beetje ecg. Maar dat hoort er zoals ik begrapen heb allemaal bij.

1 vraagje, ze  (ik noem het maar even een zij, weet ook niet waarom) ze doet steeds heel snel haar snaveltje open en dicht. Komt dit omdat ze bang is? Ik hoop (en denk) het wel, maar weet iemand heir iets over?

Liefs Nelleke (en vast ook een kusje van Uzi)

Josephine

hoi Nelleke!
Welkom op het forum. Goed dat je er eerst heel goed over heb nagedacht om een parkietje aan te schaffen. Er zijn nog steeds veel mensen die dat niet doen :(. Ik wens je veel plezier met Uzi :-X!

Groetjes Josephine

mozart

Ach het arme beestje.
Alles is zo nieuw voor haar/hem!
Zal denk ik allemaal met wennen te maken hebben hoor!
Geef Uzi maar even rustig de tijd om te wennen.
Strooi wat voer op de bodem en zet evt een bakje water op de bodem.
Ze gaan vanzelf wel een keer eten en drinken, soms duurt dt eventjes.
Goed dat je je zo hebt voorbereid en dat je haar kalmerend toespreekt.
Komt helemaal goed en maak je niet te ongerust! (doen we allemaal hier hoor als het om onze parkietjes gaat!)
Veel plezier met Uzi (gave naam!)
groetjes Mozart

Nelleke^^

Ze heeft vanmiddag toen ze op de bodem zat al wat gegeten en op het moment twietelt ze wat mee met mijn fovoriete muziek. Alleen als ik opsta of langs haar kooi loop of bij haar kom zitten doet ze erg onrustig, maar dat komt wel goed, ik blijf tegen haar praten en dan komt het vast allemaal helemaal goed  :).

mozart

Mooi zo, zie je wel.
Dan went ze snel hoor, is een goed teken!
Veel plezier.

Nelleke^^

#9
Oh en nog even een fototje om het compleet te maken! niet zoon mooie foto maar die komen nog wel als ze tam is:)




@ mozart: Inderdaad, ik verbaasde me nogal toen ze at, omdat ik gelezen heb dat dat meestal niet zo gelijk gebeurd, maar ik ben blij dat ze iets rustiger is. Morgen ga ik maar eens met mij hand de kooi in en de instructies van de site volgen.



Foto's tonen van je parkietje heel leuk  ;D
Echter mogen alleen foto's geplaatst ter verduidelijking van een vraag
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0
wil je toch je parkietje laten zien dan kan dit in het fotoalbum
http://album.parkietenweb.nl/index.php
gr Safrena

Danielle

Wat een mooi vogeltje! Mooie kleuren,
Heel veel plezier met je nieuw vriendje.


budgie

Hallo nieuwe Nelleke,
Jij hebt de juiste volgorde aangehouden: eerst jezelf oriënteren op grasparkieten gebied en pas daarna een parkietje kopen. Ik wou dat iedereen het zo deed! ;D

Annika

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, mooi beestje hoor.
Wat ik me alleen afvraag : is ze de streepjes voor op het koppie al kwijt of lijkt dat maar zo? Ik bedoel dus of ze (denk ik aan de neusdop te zien, maar weet het niet zeker) al een geheel geel koppie heeft?
Zo ja dan is ze al door de eerste jeugdrui heen ...
Hoe oud is ze volgens de dierenwinkel?
Verder maakt het niets uit hoor, gewoon veel geduld, dat heb je bij ieder parkietje nodig, maar als ik je verhaal zo lees dan heb je je al erg goed verdiept  ;D

Groetjes Annika

Nelleke^^

De streepjes beginnen bovenaan het koppie en ze was volgens  de dieren winkel 8 weken oud. Kan dat kloppen?

Scotty - Keecko

Hoi Nelleke,

Volgens mij is jouw parkietje wel wat ouder. Ze heeft géén streepjes meer boven de neusdop, maar nog wel helemaal zwarte oogjes. Ik schat jouw parkietje ongeveer 4/5 maanden. Ik denk trouwens dat het een popje is (een vrouwtje). Op de foto is haar(?) neusdop niet heel duidelijk te zien, maar het lijkt me lichtblauwig.

Dit is mijn idee hierover, maar de experts hebben hier meer kennis van.

Het is trouwens een prachtig vogeltje!

Groetjes Ilse

Caradow

je ziet niet bij alle hele jonge vogels een gestreept koppie... Bij mij op mijn werk hebben ze van de week ook 2 jonge grasparkietjes aangeschaft, ze zijn nog maar net zelfstandig en een week of 5/6 jong. Bij beide parkietjes beginnen de kopstrepen verder achterop het koppetje. Volgens mij zie je dit vooral vaak bij bonte grasparkietjes

Nelleke^^

Ik hoop dat je gelijk hebt, het lijkt me jammer als ze al zo oud is omdat ik erg bang ben dat ze niet tam wordt. Ik wil haar echt heel graag goed tam maken, daarvoor heb ik het diertje gekocht, en ik wil r dan ook echt alles aan doen om dat zo te krijgen. Ik zal er heel veel geduld voor hebben. Maar kunnen wat oudere parkietjes echt wel goed tam worden? (stal dat ze echt zo oud is)?

Scotty - Keecko

Citaat van: Caradow op oktober 10, 2006, 22:23:46
je ziet niet bij alle hele jonge vogels een gestreept koppie...

Ohh... dat wist ik niet :-\ Weer wat geleerd!

Citaat van: Nelleke^^ op oktober 10, 2006, 22:50:06
Maar kunnen wat oudere parkietjes echt wel goed tam worden?

Ja, hoor! Dat kan wel lukken, maar het duurt iets langer en je hebt iets meer geduld nodig  ;)

Groetjes Ilse

Nelleke^^

Het gaat alweer beter, ze heeft al veel gegeten, alleen ik heb haar nog niet zien drinken.
Ik heb wat trosgierst in haar bakje gedaan en dat heeft ze al op, dus ze weet dat dat lekker is,
handig als ik haar op mijn vinger probeer te laten als ze wat rustiger is. Verder twietelt ze steeds vaker.

De vrouw in de dierenwinkel vertelde dat het tam makne moeilijker gaat asl ik al meteen een spiegeltje in haar kooi hang. Is dat zo?
Want ik vind het wel zielig dat ze zo alleen is (wel met muziek) wanneer ik naar school ben, maar ik wil ook niet dat ze niet tam wordt doordat ze dat spiegeltje heeft.

Mars

Het spiegeltje moet niet zoveel uitmaken. En het levert (meestal) veel meer plezier voor je vogeltje op. Dus gewoon ophangen en kijken hoe Uzi reageert. En ik neem aan dat je naast je spiegeltje nog andere speeltjes hebt, het is nu afwachten wat je parkietje leuk vindt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nelleke^^

Dan ga ik dat spiegeltje maar eens ophangn. Ik heb wel speeltjes in haar kooi gehangen maar ik heb nou niet echt het idee dat ze daar iets aanvind. misschien ook omdat ze nog moet wennen of omdat er inde koi in de dieren winkel helemaal geen speelgoed hing.