mijn parkiet heeft spoelwormen, weet iemand meer??

Gestart door fleppie lief, oktober 07, 2006, 21:24:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fleppie lief

hoi iedereen

zoals jullie weten is mijn parkiet fleppie inmiddels weer genezen ::)
maar nu is het met de andere mis(brellie)... :(
ik denk dat hij spoelwormen heeft, hij poept 2 cm lange zwarte drolletjes die net elastiek zijn.
ik heb bij de dierenwinkel een anti-wormenkuur gekocht.
het is nu al een paar weken zo en ik ben bang dat hij het niet red...
heeft iemand tips en tools om het zo aangenaam te maken voor mijn brellie??
en dat de acties die ik al heb ondernomen, wel goed zijn??
en is het besmettelijk voor mijn andere parkieten??
ik hoor het graag.

mvg koen

Parkieten-Freak

Het is met het blote oog niet te zien of er sprake is van een spoelworminfectie of een andere ziekte.
Het is wel eenvoudig om spoelwormeieren aan te tonen met behulp van microscopisch onderzoek van de ontlasting.
Langwerpig gevormde ontlasting heeft op zich niets te maken met worminfecties.
Het is beter om wat ontlasting op de vangen van Brellie en maandag naar de dierenarts te gaan. :)
Of het besmettelijk is, kun je zo niet zeggen. Dat hangt af van de eventuele ziekteverwekker.


fleppie lief

hoi

ik ben naar de vogelarts geweest, die kon meteen zien dat de wormen al aanwezig zijn.
het zit namelijk al in een verdere staat. ik had laatst zijn cloaca schoongemaakt met een wattenstaafje, en het leek wel even op het drolletje bewoog ???

ik hoop nog wat te horen

mvg

Parkieten-Freak

 ??? Da's knap dat hij dat van de buitenkant kan zien, daar heb je namelijk een microscoop voor nodig.
Waarom schreef hij dan geen medicijnen voor?


roha

Hallo,

Wat heeft de vogelarts dan nog meer gezegd?
Hoe komt dit en wat is er aan te doen (medicijnen)?
Ik ben geen dierenarts, maar ik weet wel dat wormen nooit goed kunnen zijn en daar hoort een behandeling bij. Of bedoel je met "in een verdere staat" dat er niets meer aan te doen is en je parkietje dan dood gaat. Mijn volgende vraag wordt dan: "Heeft het parkietje dan geen pijn?"

Roha

Caradow

Je zegt eerst: Ik denk dat hij spoelwormen heeft en hebt zelf bij de dierenwinkel een wormkuur gehaald.
Het volgende moment zeg je dat de vogelarts dat heeft gezegt, maar die heeft dan dus geen medicijnen voorgeschreven?

Als je NIET bij de VA bent geweest, mag je dat gerust eerlijk zeggen en hoef je je niet verplicht te voelen tov ons om iets anders te zeggen, wel adviseren wij je dan om langs te gaan bij de VA, omdat die een diagnose kan stellen en medicijnen voor kan schrijven. Als je WEL bij de VA bent geweest, maar die heeft niks voorgeschreven, ben ik benieuwd wat hij dan gezegt heeft en waarom hij niks voorschrijft, als er sprake is van wormpjes...

Is het misschien een idee dat je voordat je een vraag of verhaal post, het nog eens goed naleest voordat je het verzend? Ik herinner me van eerdere vragen dat er ook nog al eens tegenstrijdigheden zaten in jou verhaal...Als je het nog eens goed naleest voor je post, of alles wel klopt wat je getikt hebt, dan onstaan er ook gene misverstanden...