Een bont Engels parkietje (blauw/wit) gezocht

Gestart door parkietenmaf, oktober 06, 2006, 21:19:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenmaf

Hoi, ik woon in Eindhoven en ik zoek een maatje voor mijn tamme Engelse parkietje van ongeveer 4 maanden. Ik zocht eigenlijk een, ik denk dat ze het een australisch bonte parkiet noemen (blauw/wit). Het liefst eigenlijk een popje, want ik heb een mannetje. Ik zie vaak de mooiste plaatjes, maar ja, kom er maar eens aan. In de winkel zie je ze niet, zijn ze te oud (om nog tam te krijgen) en op marktplaats, speurders, vogelmarktplaats ... niets te vinden. Snik.. We willen er best wel ver voor rijden. Parkietje is parkietje zul je misschien zeggen, maar ik ga de komende 10/14 jaren er goed voor zorgen, dus had toch het liefst waar ik helemaal weg van ben. Een Engelse bonte, blauw/wit. Iemand nog tips ?

Maur@

Nu weet ik toevallig dat de ouders van mijn bont blauw witte, Due is de naam, in oktober een blok gaan krijgen. De paps en mams zijn niet meer bij ons maar bij andere. Mams is een aangevlogen Engelse gras en Paps is een gewone gras. Als je even dit filmpje kijkt http://members.chello.nl/vermerris/ weet ik of je zo een bonte blauw/witte bedoelt. Wie weet krijgen ze weer zo een mooie en kun je die krijgen. Uno is de groene en Due is de blauw/witte. Due heeft overigens ook, heb ik begrepen, de karakteristieke witte ronde plek op zijn achterhoofd. Ik heb wel eens ergens gelezen dat dat Engels afkomstig is.

Qwerty


parkietenmaf

Vandaag een tip gekregen. Wezen kijken en een baby-baby gereserveerd die ik over twee weken kan gaan kopen. Bendankt voor jullie aanbod en advies. Ik ben helemaal verliefd en Kiwi heeft straks een lief vriendinnetje (hoop ik).

Josephine

Fijn dat je een parkietje hebt gevonden!!! Ik wens je er veel plezier mee als je hem over 2 weken hebt opgehaald!

Groetjes Josephine