Milan is er dan eindelijk...

Gestart door pbos, oktober 06, 2006, 19:39:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pbos

Heb afgelopen zondag Milan op mogen halen. Vanuit de voliere met meerdere vogels in een kooi alleen. Dit was toch behoorlijk wennen de eerst twee dagen. Steeds maar heen en weer vliegen en tegen de tralies aan knallen. Ook zat ie veel op de grond, en niet zo veel op de stokken. Jongheid, even weer iets om aan te wennen.
Als ik zondag of maandag met de hand in de kooi ging om nieuw eten te doen kwam ie op mijn hand zitten en vervolgens ging ie dan heel hard bijten. Heb hem zo veel mogelijk met rust gelaten om hem te laten wennen aan de kooi en omgeving. Wel regelmatig er voor zitten om tegen hem te praten.
Vanaf woensdag ben ik wat meer gaan 'trainen', met de hand erin en ook nu kwam ie weer op mijn hand zitten, af en toe nog bijten maar dat heb ik hem vrij snel af kunnen leren. Nu hoef ik maar de hand in de kooi te doen en hij komt op mijn hand zitten. Wil dan het liefste uit de kooi om zich lekker te nestelen in mijn hand of ergens anders en vervolgens lekker gekroelt en geaait te worden. Als ik thuis kom vraagt ie meteen om aandacht en wil direct lekker geaait worden.
Super toch dit, beloofd volgens mij veel goeds voor het verdere verloop van het tam maken. Denk dat deze wel uit zichzelf bij me komt zitten als ie eindelijk uit de kooi mag om te vliegen.
Ik hou jullie weer op de hoogte van de vorderingen...

Heel veel groetjes Peter

Scotty - Keecko

Hoi Peter,

Wat leuk zeg dat Milan er eindelijk is! Zo te horen gaat het prima met hem (of haar?), dat is fijn om te horen!  :)

Ik wens je veel plezier met Milan en gelukkig heb je dan eindelijk weer gekwetter in huis, toch?! Zo gezellig  ;)

Het wordt vast een heel tam kereltje (of dametje haha  :-X)

Veel plezier met Milan

Groetjes Ilse

Josephine

Leuk dat je parkietje er is! Zo te lezen gaat het al redelijk goed met het tam maken. Veel succes verder.

Groetjes Josephine

mozart

Leuk hoor, klinkt goed!
Heel veel plezier samen.
groet Mozart

marretje

Wat leuk dat alles zo goed gaat met Milan. Dat gaat erg snel en ik denk inderdaad dat je een behoorlijk tam vogeltje krijgt. Geniet er maar van.