Nieuwe kooi

Gestart door qweeny/speedy, oktober 06, 2006, 14:21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

qweeny/speedy

Mijn moeder heeft een nieuwe kooi gekocht(denet)
Ze wil de parkieten met de hand pakken en in de andere kooi doen.
Ik wil dat niet!hoe kunnen we het beste de parkieten in een andere kooi krijgen...
PLZ HELPPP


Geen msn taal, maar aub gewoon Nederlands. ;)
Ook topic titel aangepast.
Groetjes, Sonja.

Jippie

Hoi!

Het is helemaal niet nodig je parkietjes op te pakken om ze in hun nieuwe kooi te doen! Zijn ze trouwens tam?

Je kan gewoon de nieuwe kooi naast de oude zetten, zodat ze gewoon over kunnen stappen. Meestal vormt dat geen enkel probleem!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

qweeny/speedy

Nee ze zijn niet tam maakt dat uit?
Moet ik dan me nieuwe kooi goed inrichten en een stuk trosgiers ophangen ofzo?
En de nieuwe kooi is stukken groter maakt dat het aantrekkelijker.
En het zijn 2 parkieten....

Cutie_lover

toen ik Cutie net 1 week had, heb ik ook een nieuwe kooi gekocht. Met trosgierst, en allebij de deurtjes open, eventueel een spiegeltje, moet het wel lukken ;)

Jippie

Mogen je parkietjes er wel uit? Als ze niet tam zijn en ze vliegen weg, wordt het moeilijk ze weer terug in de kooi te krijgen namelijk.

Ik denk dat je even op de reactie van de experts moet wachten. Hier weet ik ook geen oplossing voor!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Mars

De deurtjes tegen elkaar aan open, eventueel de ene kooi op een verhoging plaatsen om de deurtjes tegen alkaar aan te krijgen? En dan lekkers in de nieuwe kooi hangen?

Anders wordt het toch met de hand pakken en in de nieuwe kooi zetten. Maar dat is niet de aan te bevelen optie.. (beetje stressvol)

Succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Als het mogelijk is qua grootte, dan kan je de kooien met de open deurtjes tegen mekaar aan zetten en dan stappen ze vanzelf wel over (kan even duren)

Als dit niet mogelijk is om de kooien op die manier tegen elkaar aan te zetten, of ze stappen gewoon echt niet over na een tijdje dan zal het waarschijnlijk niet anders kunnen dan ze even vast te pakken.

Vastpakken is niet leuk voor parkietjes, maar soms kom je er niet onderuit.


(je was me voor Mars :P)



qweeny/speedy

Me moeder heeft het maar met de hand gedaan...Er kwamen bij mij wel wat traantjes...eigenlijk heel wat traantjes...Maar nu ze er in zitten laat ik ze met rust..Ze begonnen wel gelijk met trosgiers eten en ze zijn nu wel een beetje bang maar dat trekt denk ik wel weer bij...

Trippy

ik heb mijn liefies ook met de hand van kooi naar kooi verplaatst.
maar mijne wouden niet meer van mijn hand af.


Nou ja groetjes,
Ursula

Pam

Hé Qweeny/speedy,

Laat ze nu maar even rustig zitten. Een nieuw huis is altijd vreemd. Als wij "mensen" gaan verhuizen dan moeten we ook aan onze nieuwe omgeving wennen.

Succes met de nieuwe woning!!!

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Annika

maak je maar niet te druk hoor, voor een keer is het echt niet rampzalig, tenslotte : als je parkietje ziek is en bijv antibiotica nodig heeft moet je ze soms ook vastpakken.
Doe het echter niet te vaak en niet om tam te maken, want dat lukt natuurlijk toch niet. Maar ze zitten nu lekker in hun nieuwe kooi, die groter is, dus ze komen er wel overheen hoor.
Gewoon even niet me je hand in de kooi als het niet hoeft nu, rustig tegen ze praten en daarna eventueel weer verder gaan met tam maken (als je dat van plan bent tenminste)

Groetjes Annika