Raar of normaal voor babyparkiet

Gestart door Carl, oktober 06, 2006, 13:11:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carl

Hallo allemaal,

Tja daar ben ik weer even met een vraagje, ons nieuwe parkietje Japie is sinds afgelopen zaterdag bij ons in huis, wij hebben Ricky al sinds maart en die is goed tam en kletst graag :D. Maar onze nieuwe vriend Japie is echt nog een baby, hij is ongeveer 8 a 9 weken oud, bijna 3 weken geleden zat hij nog in het blok. Maar mijn vraag is nu, Japie zit continue bij zijn voerbak hij zit er of te slapen of te rommelen in zijn voerbak, dat slapen kan ik me nog enigzins voorstellen als je baby bent en ik had al gelezen dat dit voor hem op dit moment een veilige plek kan zijn.

Maar het rare is als hij aan het rommelen is lijkt het net of hij zijn zijn eten oppakt en uit de bak gooit op de grond, maar hij gaat niet op de grond zitten om het daar op te eten, is dit normaal gedrag voor een vogel of moet ik iets anders gaan verzinnen op zijn voerbak, de voerbak zit namelijk aan de buitenkant van de kooi (zo hoorde dat bij deze kooi, is overigens tijdelijke kooi want het is de bedoeling dat Ricky en Japie gezellig in een grootte kooi gaan)en hij kan er van binnenin de kooi bij.

Dus weghalen van dat bakje is geen optie want dan zit er gat waar hij doorheen kan vliegen en ik ben bang dat als ik een leeg bakje neer hang hij er helemaal niks meer van snapt. Vanmiddag heb ik een digitale camera in bezit en wil er eigenlijk wel even een filmpje van maken als hij dit gedrag vertoont, kan iemand mij dan even helpen om dit erop te zetten, dat ik het even door kan sturen naar 1 van de beheerders. Moet dit bestand dan ook eerst verkleind worden?

Groetjes Mirjam, Ricky en Japie

Parkieten-Freak

Dit gedrag komt eigenlijk bij de meeste jonge parkieten wel voor.
Een voerbak is op zich best wel een vreemd ding voor een vogel.  ;)
Leestips:
http://www.parkietenfreak.nl/r-etiquette.php
http://www.parkietenfreak.nl/a-verzorging.php
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php


dolfijntje

Hoi Carl,
ik heb sinds woensdag een jong nieuw parkietje erbij, nicky heet hij en die doet precies het zelfde.
Hij zit ook steeds maar bij zijn voerbakje en zit er zelfs ook  af en toe  te slapen.
Mijn voerbakjes zijn het zelfde als die van jou en ik wil je geruststellen dat dit  een  normaal gedrag van een jong parkietje is .
Dit  trekt allemaal wel weer bij , hij moet gewoon  erg wennen  en bij de een duurt het  wat langer dan bij de ander.
Kortom  maak je maar geen zorgen erover. :)
groetjes, Dolfijntje.

Carl

Bedankt voor de reactie ;D, ben blij dat jouw parkietje hetzelfde gedrag vertoont. Ik hoop dat hij snel een beetje went zodat hij lekker kan gaan spelen met onze Ricky, die heeft namelijk erg veel interesse en slooft zich dan ook graag uit.

Groetjes Mirjam

Josephine

Nou niet alleen jonge parkietje gooien hun voerbak leeg hoor!!! Rakker hier van al 10 maanden oud doet het ook gewoon!!! De hele grond ligt eronder en ik mag elke dag stofzuigen van me moeder, ach ja dat is ook weer zo gedaan. Maar wat ik probeeer is er gewoon geen aandacht aan te schenken, hij doet het alleen maar om de aandacht te trekken.

Ik hoop dat het ooi over gaat :-X

Groetjes Josephine