Een weekje op bezoek

Gestart door Jetske, oktober 06, 2006, 10:10:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jetske

In december ga ik een weekje op vakantie en moet ik cicero natuurlijk ergens laten logeren. Dat is geen probleem; ik heb twee adressen waar hij meer dan welkom is. Nu is mijn vraag alleen, op het ene adres is tevens een grasparkiet aanwezig. Het lijkt me voor cicero wel gezellig maar ik vraag me af of het geen kwaad kan. ik moet hem na een week natuurlijk weer scheiden van (hopelijk) zijn maatje. Veroorzaakt dat geen stress? Zo ja dan breng ik hem naar mijn ouders. zij hebben geen grasparkiet maar cicero is daar ook erg welkom.

Ik hoor het wel.

smartie

Hoi Jetske.

Een soortgenootje vinden de meeste parkieten wel leuk. Al zeg je zelf dat het maar voor een weekje is en dat is niet heel lang om ze aan elkaar te laten wennen. En tuurlijk kom je na die week weer terug en zullen ze weer gescheiden worden. Het kan in principe geen kwaad om je lieverd in een huis onder te brengen waar al een parkietje is (mits deze geen besmettelijke ziekten heeft uiteraard maar daarvan ga ik niet uit). Uiteraard zullen ze even aan elkaar moeten wennen, maar het samen uit de kooi is meestal dubbele kattenkwaad uithalen! Parkieten zijn alleen net als mensen: ze laten zich niet koppelen en het kan dus ook gebeuren dat het niet klikt. Maar ze hoeven ook niet samen te wonen, ze hoeven alleen maar een weekje bij elkaar te logeren. En dus zullen ze ieder in hun eigen kooi verblijven behalve als ze onder toezicht samen mogen vliegen... Maar de keuze is geheel aan jou. Als jij liever hebt dat hij naar je ouders gaat is dat natuurlijk ook goed! Mijn complimenten dat je nu al over een logeeradres voor Cicero nadenkt en niet pas op het laatste moment!

Jetske

Mijn ouders willen heeeel graag voor cicero zorgen die week dus ik heb besloten hem daar onder te brengen. ik doe hun daar een plezier mee en cicero zal goed verzorgd worden en lekker veel aandacht krijgen.