Attilla... de Zwarte Weduwe???

Gestart door Pauline, oktober 06, 2006, 02:11:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pauline

Hallo,

Vorig jaar februari kocht ik mijn eerste grasparkietje. Attilla! Na één maand er een tweede bijgehaald, Boudicca. Boudicca was echter al na 7 weken dood. Attilla is toen heel lang alleen geweest tot een week of 5 terug. Ze was uren met haar spiegeltje aan het spelen dus er van uitgaande dat ze misschien toch wel eenzaam was weer een parkietje gekocht. Ramses... een hele grote mooie man! Maar ook Ramses is nu al dood... :'( :'( :'( Zou het kunnen dat Attilla een bacterie en/of virus bij zich draagt waarvoor zijzelf immuum is maar die dodelijk is voor een nieuwe vogel??? Ik heb Ramses net uitgebreid bekeken maar kon niets ontdekken aan de buitenkant. Mooi verenpakje, voldoende vet op zijn botjes, geen snavelafwijking of vies kontje. Of... zou het zo kunnen zijn dat Attilla helemaal geen sociaal parkietje is en op een andere manier bijdraagt aan het vroegtijdig doodgaan van, wat voor haar dan indringers zijn, nieuwe vogeltjes?

Pauline

Pauline

Ik heb Ramses inmiddels begraven... Ik heb hem maar kort gehad maar in tegenstelling tot Atilla was hij al direct handtam... Ik mis mijn mooie mannetje nu al :( En Attilla... die zit triomfantelijk op het schommeltje... Nee, van kromsnaveltjes snap ik niet veel  :-\

Mars

Oh wat erg!

Konden ze wel goed vinden met elkaar?

Het lijkt mij sterk dat Attilla iets bij zich draagt (virus) waar zij wel tegen kan, maar andere parkietjes niet. Maar ik ben dan ook geen parkietendeskundige..

Volgens mij is het mogelijk om te laten onderzoeken waar Ramses aan overleden is.

Succes en sterkte!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Pauline

Voor zover ik het kan beoordelen hadden ze het wel gezellig met elkaar... maar af en toe werd er ook wel gekibbeld. Veertjes vlogen door de lucht! Stille getuigen van een 'echtelijke' twist... Dit is de 2de keer dat er -in korte tijd- een vogeltje dood gaat nadat ik het bij Attilla geplaatst heb... het geeft gewoon vraagtekens. En ik ga erdoor aan mezelf twijfelen... Heb ik het allemaal wel goed gedaan? Heb ik niet iets over het hoofd gezien? Eten en drinken deed hij genoeg , hij verzorgde zichzelf goed, was levendig en alert... Ik wéét het gewoon niet maar ben er heel verdrietig door :'( :'( :'(

Josephine

Je kan bij de dierenarts Autopisie(volgends mij schrijf je dat zo) laten doen. Misschien kan je er dan achterkomen wat je vogeltje mankeerde.

Groetjes Josephine

Caradow

Pauline, heel veel sterkte met dit verlies, het is altijd naar om ene parkietje te verliezen, zeker zo snel  na aanschaf. Of hij een virus bij zich kan hebben gedragen waaraan hij is overleden en waar Atilla immuun voor is, zou ik ook niet durven zeggen. Op zich is het wel mogleijk dat hij iets heeft meegenomen vanuit de dierenwinkel, waardoor het wel zaak is om Atilla nu goed in de gaten te houden, maar hoe of wat? Kan je daar helaas niet mee helpen. Ik kan me wel heel goed vorstellen dat je dat gevoel krijgt, zeker omdat Boudicca ook al zo jong overleed...

Aangezien Ramses inmiddels begraven is, kan er geen autopsie meer gedaan worden. Wanneer je autopsie wilt laten uitvoeren op je overleden parkietje, moet je deze in de koelkast bewaren.