Ziek of in de Rui?

Gestart door Kairi, oktober 05, 2006, 17:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kairi

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ik heb meteen een vraagje,
Mijn vogeltje Rainbow(grasparkiet) is in de rui, maar hij heeft ook ziekte verschijnselen denk ik.
Hij ziet er slaperig uit en hij kraakt de zaadjes wel maar eet niet alle zwarte pitjes op.
Dit is nooit eerder bij ons voor gekomen en we hebben al een stuk of 12 vogels gehad. Nu hebben we 4 grasparkieten en 2 valkparkieten, maar die verschijnselen komen voor de rest niet voor. Ranbow is nu 1 jaar en ik vroeg me nou af : Of hij ziek is of dat hij gewoon in de rui is? en zich niet lekker voelt ofzo. Ik maak me nu een beetje zorgen omdat in een info boekje stond dat dit op een spijsverteringsprobleem lijkt.

Kusjes Kairi.

Trippy

KAn je mischien een foto van Rainbow plaaten dan kunnen we kijken of hij wel of nie tin de rui is ???

Kairi

Dat gaat misschien moeilijk want het fototoestel doet het niet echt. Hij is in ieder geval pluisig, verliest veertjes en slaapt zowat de hele dag. Nu slaapt hij ook bijna op mijn schouder en net vloog hij naast de kooi. Ik denk toch maar dat ik naar de dierenarts ga want volgens mij gaat het niet zo goed met hem. Ik heb al een keer een vogel verloren door een ziekte en dat wil ik niet weer. Zijn evenwicht is ook niet meer wat het is en meestal kwetterd hij erop los en is hij Witje(ander vogel, 7 jaartjes oud) een grote last maar nu helemaal niet.

Sonja

Hoi Kairi,

Welkom op het forum. :)

Als parkietjes in de rui zijn kunnen ze wel wat rustiger zijn dan anders, maar het moet niet zo zijn dat ze echt de hele dag slapen.
Het verliezen van zijn evenwicht, niet goed eten, dat zijn toch tekens dat het niet helemaal goed gaat.
Daarom vind ik het verstandig van je dat je naar de dierenarts gaat.
Je kunt er nooit te vroeg bij zijn tenslotte.

Laat je nog weten hoe het is geweest?

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

Kairi

Nou ben naar de dierenarts geweest en die heeft hem antibiotica voorgeschreven. Het is een hele geruststelling. Hij was wel wat magertjes zei hij maar hij heeft niet precies gezegt wat Rainbow had.
Maar nu gaat alles goed (hoop ik)

groetjes Kairi.

Sonja

Hoi Kairi,

Wat jammer dat de dierenarts niet heeft gezegd wat Rainbow mankeert. ???
Wat voor antibiotica heb je gekregen?

Ik hoop dat je parkietje weer snel opknapt!

Sterkte en groetjes,
Sonja.

Kairi

Weet ik niet precies, ik zal nog wel een keertje kijken, maar ik denk dat hij het eens was met mij. Weet het niet zeker hoor



Sonja

Citaat van: Kairi op oktober 05, 2006, 20:30:33
maar ik denk dat hij het eens was met mij.

Wat bedoel je hier precies mee?

Groetjes, Sonja.

Kairi

Ik weet al wat hij had. Een soort infectie ofzo maar met een antibiotica kuur van 10 tot 14 moet het over gaan.
S

Sonja

Citaat van: Kairi op oktober 05, 2006, 20:46:47
Ik weet al wat hij had. Een soort infectie ofzo maar met een antibiotica kuur van 10 tot 14 moet het over gaan.
S


Hoi Kairi,

Mag ik vragen hoe je daar achter bent gekomen? Denk je dat je het weet, of weet je het? Daar zit wel een verschil in. Heeft de dierenarts niet bij naam genoemd wat je parkietje mankeert?
En mag ik vragen aan wat voor soort infectie je zelf denkt?
Het is belangrijk dat de juiste diagnose wordt gesteld, pas dan kan ook de goede medicatie worden gegeven.

Groetjes, Sonja.


Kairi

De dierenarts heeft antibiotica voorgeschreven. Dit staat op het labeltje:

05-10-2006 ....... (mijn achternaam moet daar staan maar die vertel ik liever niet) Patient: Parkiet Rainbow
15 ml Baytril 2,5 % oraal 100 ml
Dosering: 1/2 pipet/ 100 ml water
Antibiotica.
Kuur afmaken.

Zelf heb ik echt geen idee. Misschien weten jullie het met deze antibiotica .. ik ben allang blij dat ik nou iets er tegen kan doen. (tegen die ziekte dan he)

judithdejong

Ja maar (misschien ligt het aan mij hoor) als je niet weet wat je parkietje mankeert hoe kun je dan vaststellen wat voor medicatie hij nodig heeft?? Als wij naar de huisarts gaan dan vertelt hij je toch ook wat je mankeert en zo niet dan vraag je er toch naar?? En dan pas schrijft hij de juiste medicatie voor. Naar mijn idee gaat het ook zo bij parkietjes (en andere dieren).

Ik hoop echt voor je dat je vriendje weer snel opknapt!!
Sterkte.

Groetjes,
Judith

geerten

#12
Heel vaag maar iedereen kan het een keer vergeten te vragen natuurlijk.. in ieder geval sterkte! 8)


Sonja

Hoi Kairi,

Baytril is een middel tegen bacteriele infecties.
Het is, zoals ook op het flesje staat, belangrijk om de kuur af te maken, ook als je het idee hebt dat je parkietje alweer is opgeknapt!

Ik hoop dat je kleine vriendje weer snel lekker in zijn velletje zit.

Beterschap voor je parkietje.

Groetjes, Sonja.

Kairi

Hij voelt zich nu al een stuk beter ! ;D ;D Hij fluit weer vrolijk maar soms slaapt hij nog wel. Ik maak de kuur ook helemaal af. ;)

Sonja

Hoi Kairi,

Wat fijn dat het weer de goede kant op lijkt te gaan met je parkietje. :)
Ik hoop dat hij straks weer helemaal de oude is.

Groetjes, Sonja.