Scotty mannetje??

Gestart door Scotty - Keecko, september 04, 2006, 22:14:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scotty - Keecko

Ik weet nu echt niet meer of Scotty een mannetje of een popje is...  :-\ :-X
Maar... ik ben erg benieuwd!  ;)
Scotty en Keecko zijn volgens mij nu aan het ruien. Ik schat dat ze nu ongeveer 4 maanden zijn.
Keecko is volgens mij wel een popje. Ze (?) heeft een hele lichte dop met een beetje lichtblauw/roze waas erover heen. Verder heeft ze wit/gelig om de neusgaten heen.

Scotty heeft wat feller blauw, maar ook een beetje wit bij de neusgaten.... Moeilijk zeg!!  :-\
Weten jullie wat ze zijn? Je mag ook een gokje wagen  ::)

Ik heb het topic 'foto's van mannetje's en vrouwtjesparkieten' al helemaal doorgekeken en ben daarom al overtuigd dat Keecko een vrouwtje is, maar scotty??

Groetjes Ilse

missie_go

#1
heej..

ik denk eerlijk gezegt dat keecko een mannetje is ::)
en scotty een vrouwtje ;)

als dit niet klopt moet iemand mij maar verbeteren ;) :D

groetjes van margo

foutje aangepast ;)
Gr safrena

Ingrid

#2
Zonder duidelijke foto is hier geen goed antwoord op te geven. Dus misschien kun je een foto maken en hier plaatsen, wel goed inzoomen op de neusdop ;).

Scotty - Keecko

#3
Hier 2 foto's, ze zijn niet heel duidelijk...  :(

We hebben andere foto's gemaakt, maar moeten nog op de computer worden gezet. Het was heel moeilijk om te maken, met zulke speelse en af en toe drukke diertjes (vooral Scotty  :-\)  :-X

Eerst deze 2 maar (als het mag ??? )

http://www.album.parkietenweb.nl/displayimage.php?album=random&cat=10068&pos=-694

http://www.album.parkietenweb.nl/displayimage.php?album=92&pos=0

Ik snap niet zo goed hoe je een afbeelding kon toevoegen  ??? , hoop dat het zo kan.

Groetjes Ilse

P.S. Ze kwamen nu net in de rui, vandaar dat kale plekje boven de neusdop van Scotty ;) Ik vind het er namelijk wat zielig uit zien.

Caradow

de fotos zijn niet zo heel erg duidelijk, maar volgens mij zitten daar 2 jonge popjes

Ingrid

Ik deel de mening van Caradow, dat wil zeggen dat lichte vogeltje (Scotty?) lijkt mij toch echt een popje ;)

Scotty - Keecko

bedankt voor jullie reactie!

wij hebben zelf geen digitale camera, mijn buurmeisje had foto's gemaakt, maar ze moet ze nog naar me toesturen.

Dat lichte om de neusgaten, deed mij ook denken aan een popje, maar de neusdop zelf, is veel lichtblauwer dan die van keecko. dus daarom zat ik nog te twijfelen.

Ik zal een foto binnenkort nog hier neerzetten, maar dat wordt denk ik pas in het weekend.

In ieder geval, het maakt mij niet uit of het nou een mannetje of een popje is, als het maar gezond is!
Maar was wel nieuwsgierig (wanneer niet!  :-X)

@Ingrid: de lichtste is inderdaad Scotty. De donkere met vlekken is Keecko.   :-*

Groetjes Ilse

Scotty - Keecko

Nou, nou, die nieuwe foto's moeten nog even wachten, het lukt nog steeds niet om ze op mijn computer te krijgen.  :(
We zijn nog steeds ermee bezig  :-\
Maar even iets anders. Scotty en Keecko zitten nog steeds in de rui, Scotty's vieze medicijnenbaardje (vies van het medicijnendrankje toen hij/zij ziek was) is weer bijna schoon met nieuwe witte baardveertjes. Ook zijn/haar neusdop verkleurt weer!  ::) Hij/zij lijkt met de dag te veranderen.

Nu heeft hij/zij nog steeds wit om de neusgaten, fel lichtblauw is de rest van de neusdop, maar in het midden van de neusdop, komt nu ?? ?? donkerpaars ?? ??

Ik snap er niks meer van. Ik hoop dat ik een foto kan maken, maar hij/zij is zo bang voor de camera, dat ik hem vast zou moeten houden, maar dat lijkt me geen goed idee  :(

Groetjes Ilse

Annika

jammer dat het niet lukt met foto's maken. De mijne zijn ook een beetje bunzig van de camera, maar met veel geduld merken ze dat het niet eng is en kun je toch wel een plaatje schieten.

Maar zoals mijn voorgangers al zeiden : ik denk ook beide popjes.

Mijn popje Kip begon met een beetje lila neusdop, is nu ook lichtblauw met lichter rond de neusgaatjes (geen paars wat jij beschrijft, dus dat is enigste twijfelpuntje)

Maar volgens mij, ze zijn nu net uit de eerste rui, zo'n maand of 4 oud, zou bij een man de neusdop over het algemeen al mooi donker/felblauw moeten zijn uitgekleurd ...

Scotty - Keecko

Ik ben er (vooral door Annika) uit gekomen, dat Scotty inderdaad een popje blijkt te zijn.
Alsnog een foto om het te bevestigen (als het mag? ::))

Groetjes Ilse.

[verwijderd door de beheerder]

Annika

die bovenste is erg duidelijk, lichtblauw met beige-achtig om de neusdop, net als mij Kippie  :-*

Scotty - Keecko

#11
Hej allemaal,

Nu begint Scotty's neusdop weer te verkleuren, er zit nu een beetje donkerpaarse vlekken aan de 2 neusdophelften. Onder de neusgaatjes komt nu donkerpaars, met daarom heen lichtblauw. Om de neusgaatjes zit nog steeds wit.

Verder vind ik het gedrag meer mannelijk dan vrouwelijk. Ik geloof jullie reacties maar al te graag, jullie spreken uit ervaring. Maar ik blijf het vreemd vinden dat Scotty een totaal andere neusdop heeft dan Keecko. Hoe kan dat zo komen, waarom heeft Keecko een lichtrosige met geel om de neusgaten en hoe komt het dat Scotty's neusdopje totaal anders is (behalve het witte om de neusgaatjes).

Ik denk dat het afwachten is, scotty lijkt intussen op een toverbal :-X Helaas kan ik geen foto van ze maken, want ik ben niet in het bezit van een digitale camera...  :(

Dit is niet om jullie tegen te spreken, integendeel, ik vroeg me alleen af waarom ze zo'n verschilllende neusdop hebben en misschien weten jullie daar wat vanaf? Ik ben juist hartstikke blij met deze 2 donders, maakt me niets uit man of pop, ben alleen nieuwsgierig en wil er graag wat van leren::) :P

Groetjes Ilse

Annika

volgens mij is dat normaal, hier ging het ook niet allemaal hetzelfde.
Bij Kip, die inmiddels zo'n maand of 6 is, is de neusdop nog steeds lichtblauw met licht rond de neusgaatjes, af en toe komt er wat paars door ... ik wacht nog steeds tot het beige en dan bruin wordt, maar voorlopig is dat nog niet het geval.
Als het een man was geweest zou de neusdop vermoedelijk al mooi donker blauw zijn geweest!

Scotty - Keecko

Ja, dat is ook zo. Even zien: ik heb Scotty sinds eind juni, dus nu 3 maanden. Scotty zelf was 6/7 weken. Dus nu is ie bijna 5 maanden. Dan zou de neusdop al fel donkerblauw zijn had ik begrepen. Dus er zit inderdaad verschil in neusdopjes van popjes. Dat vind ik dus zo gek. Dat de een roze met geel is en de ander blauw met wit. Echt vreemd. Maar dat is de natuur weer, hè. :-X Nou ja, zo zie je maar! Heb ik weer wat geleerd, dankzij jullie!   ;) ;D

Groetjes Ilse