Echt papegaaiengedrag?!

Gestart door Carl, oktober 04, 2006, 22:24:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carl

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag hebben wij een nieuw vriendje voor onze ricky gekocht, genaamd Japie.
Japie zit in een aparte kooi om tam te maken, hij komt regelmatig naar buiten als onze ricky ook weer aan het buiten spelen is in de woonkamer. Als Ricky op de vinger gaat zitten doet Japie dit ook. Wel vind hij het erg vreemd zo een vinger en dan zo dicht een gezicht van het baasje in de buurt, maar toch volgt hij heel goed wat onze ricky doet en echt bang is Japie niet, dat merk je wel. Alleen als Ricky weer terug is gegaan naar zijn kooi en erin zit dan weet Japie niet zo goed wat hij moet doen, mijn vraag is nu, is dit ook een goede manier om tam te maken door iedere keer Ricky bij me te nemen en ook Japie of moet ik Japie echt apart gaan nemen. Ik vraag dit vooral omdat alles wat Ricky doet Japie ook doet, tenminte van bij je komen zitten op de vinger of op de schouder. Voor de rest obeserveert hij alles goed, ook slaapt Japie nog heel veel, zelfs als ze met ze twee op de speeltuin zitten, komt dit doordat hij echt nog een baby is en nog moet wennen aan de situatie of heeft het misschien een andere reden?

Groetjes Mirjam, Ricky en Japie

Sonja

Hoi Mirjam,

Wat leuk dat Ricky een vriendje heeft! :)

Het feit dat Japie Ricky nadoet in alles, zal het tam worden alleen maar vergemakkelijken. Goed voorbeeld doet goed volgen. ;) Japie ziet van Ricky dat hij niet bang is voor je hand e.d., en dus hoeft hij het ook niet te zijn.
Het is evengoed een prima idee om Japie (en Ricky) beiden zo nu en dan eventjes apart bij je te nemen en aandacht te geven. Zo krijgen ze en met jou, en met elkaar een hechte band.
Hoe oud is Japie? Jonge parkietjes willen nog weleens wat vaker een tukje doen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Hou wel in de gaten of hij verder levendig is, zijn ontlasting er normaal uitziet, hij goed eet etc. Japie heeft ook tijd nodig om alle nieuwe indrukken die hij opdoet, te verwerken.

Veel plezier met je gevleugelde vriendjes!

Groetjes, Sonja.

Carl

Japie eet goed zover ik het allemaal kan zien, maar zit ook vaak te slapen bij zijn etensbak, water drinken heb ik hem nog niet zien doen. Weet wel dat parkieten weinig drinken dus misschien dat hij af en toe en slokje neemt als ik aan het werk ben ofzo ik weet het niet. Als ik het goed zeg 3,5 week geleden zat Japie nog in het blok dus ik denk dat hij 8 weken is. Ik ben benieuwd wanneer hij een beetje begint bij te trekken, volgens mij hebben ze echt wel een weekje nodig om een beetje bewegelijker te worden of niet? Hij vind onze Ricky in ieder geval heel interessant dus dat is wel leuk, alleen als Ricky in de kooi gaat blijft hij er bovenop zitten en zit te suffen. Maar ik ben benieuwd of hij nog een beetje bij gaat komen.

Groetjes Mirjam, Ricky en Japie

Sonja

Hoi Mirjam,

Met 8 weekjes is een parkietje oud genoeg om zelfstandig te eten.
Drinken doen ze inderdaad erg weinig, dus de kans dat je dat een keertje ziet kan wel even op zich laten wachten.
Japie heeft nog wat tijd nodig om zich wat meer thuis te gaan voelen, maar dat komt goed hoor. Het ene parkietje voelt zich snel thuis, en de andere heeft wat meer tijd nodig.

Groetjes, Sonja.

Carl

Hoi Sonja,

Bedankt voor het reageren ;D, tja ik maak me altijd wel een beetje zorgen als je net een jong vogeltje in huis hebt. Helemaal omdat hij echt veel slaapt, zelfs als ze met ze twee op de speeltuin zitten en hij daar zelfs gaat zitten suffen. Maar goed, hij zal omdat hij nog een baby is erg veel slaap nodig hebben. Ricky slooft zich echt onwijs uit voor Japie, zo van "kijk ik kan dit allemaal al, moet jij nog leren,ik kom lekker bij het vrouwtje zitten, kijk zo moet het"...erg grappig ;D dus ik hoop echt dat Japie over een tijdje ook een beetje is bijgetrokken, we zullen er zeker nog veel plezier aan beleven :-*

Groetjes Mirjam, Ricky en Japie

Sonja

Hoi Mirjam,

Hou het wel in de gaten, of Japie zoveel blijft slapen.
Het moet na verloop van tijd wel minder worden, want anders is er iets niet in orde.
Maak je niet meteen een hoop zorgen hoor, maar het is wel goed om Japie een beetje in het oog te houden en op te letten of hij zich verder normaal gedraagt, goed eet, goede ontlasting heeft etc.

Groetjes, Sonja.

Carl

Zijn ontlasting ziet er heel netjes uit, hij zit goed in zijn verenpak, oogjes zijn helder, alleen op dit moment houdt meneer van een tukkie doen. Daar hadden wij ook last van toen we baby waren, maar ik zal het zeker in de gaten houden.

Groetjes...