2e parkietje

Gestart door barbera, oktober 01, 2006, 21:36:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

barbera

Hallo allemaal,

Ik heb er vandaag een tweede parkietjes bij gekregen! Twee weken geleden heb ik mijn eerste parkietje gekregen, Zazu. Omdat Zazu een beetje stil is en ik dacht dat hij een beetje eenzaam is heb ik er een tweede parkietje bijgenomen.
Nu merk ik heel duidelijk een verschil tussen deze parkietjes. Zazu heeft de eerste nacht in de tralies gehangen, en het duurde even voordat hij op een stokje ging zitten, en ging eten, wat hij nog steeds uit aparte bakjes doet en niet uit de bakjes die bij de kooi horen. Verder ziet hij er wel goed uit, hij eet, drinkt zit netjes in zijn vacht. maar is helemaal niet nieuwsgieirg en speelt helemaal niet.
Mijn nieuwe parkietje heeft zijn hele kooi al bekeken en at meteen, zit nu heerlijk op zijn schommeltje en heb het idee dat hij al erg op zijn gemak is.

Is Zazu nu ziek of is hij gewoon een beetje een stil parkietje?
Iemand een idee?

Groetjes Barbera

Maur@

Elke parkiet heeft zijn eigen karakter. Ze zijn druk en lawaaig, of stil en rustig. elke parkiet heeft tijd nodig om aan zijn nieuwe omgeving te wennen. geef het even de tijd en met even bedoel ik een paar weken. Zazu is duidelijk een "kat uit de boom kijker", laat maar even.

roha

Hoi,

Ik denk dat je parkietje een beetje verlegen is en alles een beetje eng vind. Hij heeft meer tijd nodig heeft om te wennen. Praat veel tegen hem en stel hem gerust met lieve woordjes. Zorg dat hij vertrouwen krijgt in zijn omgeving, in jou en in z'n nieuwe vriendje.
Komen de parkietjes wel bij elkaar?

Roha

barbera

bedankt voor het advies!
Ik laat hem maar even een beetje gaan. De parkietjes zitten in aparte kooien, maar ze kunnen elkaar wel horen, ze staan een paar meter uit elkaar. Als ze wat tammer zijn wil ik ze samen in een kooi doen als dat goed gaat.
Het is wel leuk om twee totaal verschillende parkietjes te hebben! De een heel bijdehand en de ander heel rustig, maar beide heel lief! Het is heel leuk om naar ze te kijken, maar denk dat het bij beide veel geduld gaat kosten om ze tam te maken, ze vliegen niet weg als ik met mijn hand in de kooi kom, maar ze komen er ook niet op zitten.
Wil ze heel graag los laten, maar heb inmiddels ervaren dat dat niet zo'n goed idee is zolang ze niet wat tammer zijn. Zazu was ontsnapt en heb ik uiteindelijk na ruim 24 uur kunnen pakken omdat hij vast zat in het gordijn. Hij ging echt niet uit zichzelf terug de kooi in.