nieuwe voliere

Gestart door andreas, oktober 03, 2006, 17:29:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

andreas

Heyz

ik krijg binnenkort misschien een nieuwe voliere maar is een nachthok echt nodig ik ben gewoon van plan om 3 platen tegen elkaar ana de wanden te zetten dat ze een "donker" hoekje hebben en daar een warmte lamp hangen is dat ook goed?

Caradow

Wanneer je het over een buitenvoliere hebt, is een nachthok noodzaak. Zelden zal het voorkomen dat hier geen gebruik van gemaakt word, maar er moet wel een ruimte geboden worden. Hoe wil je trouwens die warmtelamp anders bevestigen, buiten, zonder afdak?

(@ moderators: Misschien dat deze vraag verplaatst kan worden naar het topic met zijn andere vraag over volieres, dan staat het bij elkaar? )

andreas

maar er is een mooi schuin aflopend afdak over de hele voliere dus de warmte lamp hangen is geen probleem


maar ik denk dat ik gewoon zelf een nachtokje in elkaar ga knutslen en het erin plaatsen.
Hoe weet ik nog niet precies maar kunnen julie daar tips voor geven

maar als ik mijn nachthokje maak heeft het zin als ik langs de binenkant isemo plaats of bijten de parkieten dat kapot?

andreas

#3
Hallo,

Julie weten ondertussen wel al dat ik een voliere ga krijgen, maar ik ben al eens een kijkje gaan nemen( is de voliere van de buurman die ik misschien krijg: van 5mx1mx2m). Maar daar hangt nog geen nachthok in, die zou ik dan zelf maken. Maar hoe groot moet die ongeveer zijn? En de grootte van het invlieggat?

Caradow

Ik denk dat de meesten hier weinig ervaring hebben met een buitenvoliere, ik zou zelf geen maten kunnen noemen, misschien dat je eens moet rondkijken op internet voor een forum voor volierehouders?

en misschien dat zich hier toch nog iemand meld die je wel meer kan vertellen.

Ingrid

Er zijn meerdere topics over buitenvolieres geweest. Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens met als zoekwoord "voliere".