Paring of spel??

Gestart door ethan, oktober 01, 2006, 21:32:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ethan

hi

Ik heb dus een vriendje/ vriendinnetje gekocht voor kiwi.
Het gaat harstikke leuk samen, alleen paren ze een aantal keer per dag. Kiwi is min. 1 jaar oud maar dodo is pas ongeveer 12 weken oud. Kiwi zit altijd bovenop en dodo laat het toe/ doet er aan mee.
Is dodo nu gegarandeerd een vrouwtje?(de onderste, altijd een vrouwtje of niet?)?
En ik heb geen broedblok of iets anders dat uitlokt tot nest bouwen klopt het dan wel dat ze het zo vaak doen?? Of is het spel??
Want dodo is toch nog veel te jong?
hoop snel op antwoord.
weet niet wat ik met dit stelletje moet, samen laten of niet? Kiwi is wel een stuk levendiger geworden en speelt eindelijk een beetje met z'n speeltjes en ze kunnen ook heel lief knuffelen :-* :-*.
Hij is zoveel blijer nu, maar is dit wel goed?

Groetjes Karin  ??? ??? ??? ???


Safrena

Hey Karin

Dodo is inderdaad veel te jong om te paren :-X
Zou het toch maar goed in het oog houden en zeker geen kans geven , zodat ze geen broedplaatsen vinden.

Het is echter geen garantie dat Dodo een popje is, Dodo kan dit gewoon als spelen zien, doordat hij/zij nog zo jong is.
Wat is Kiwi? Een mannetje of Popje (kleur neusdop)
En welke kleur neusdop heeft Dodo?

Vele groetjes

ethan

kiwi is een man. Hij heeft een blauwe neusdop.
Bij dodo kan ik het nog niet zien. Heeft nog niet echt een kleur omdat hij/zij zo jong is. Kan wel even kijken voor een foto, die moet ik ergens op mijn computer hebben staan.

Ik ga even zoeken. groetjes karin

ps. ik geef ze zoiezo geen broedplek, ik wil geen jongen, er zijn al genoeg parkieten die op een huisje wachten.

Qwerty

#3
De onderste is altijd een vrouw, de man is altijd er boven op. Het is veel te vroeg om te paren.

Qwerty de Heer ;)

ethan

oke het is dus veel te vroeg.
Ze doen het inmiddels al niet meer (tenminste ik zie het niet meer).
Maar de laatste tijd eet dodo wel een heleboel grit?
Ze eten altijd wel grit, maar nu doet ze het veel vaker, is ze misschien ziek? Of toch iets van plan? Ze is veel te jong, dus dat moet toch niet kunnen?
Ze hebben verder geen broedplaatsen, dus i.p. kan er niks gebeuren, toch? ???

groetjes karin

Caradow

TE veel grit eten is niet goed! Dat kan kropverstopping tot gevolg hebben met alle gevolgen van dien. Grit kun je het beste 2 a 3 keer per week in een apart bakje aanbieden