spreidpootjes

Gestart door sannekej, oktober 01, 2006, 11:00:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannekej

Hallo allemaal,
ik heb voor men verjaardag 2 koppels grasparkieten gehad en die hebben op dit moment beiden een eerste nest.
in 1 nest was er maar 1 van de 4 eitjes bevrucht.
in het ander alle 4. Bij beide nestjes is er nu 1 kleintje uitgekomen

Nu is er bij mijn vriend thuis een parkietje geweest met spreidpootjes. Nu heb ik schrik dat het kleintje uit het nest met enkel 1 jong, spreidpootjes zou krijgen. Is het een goed idee om alsnog 1 van de onbevruchte eitjes te verwissele met een bevrucht uit het ander nest, zodat het popje niet altijd op 1jong zit?
xxx

Safrena

Hey sannekej

Welkom op het forum

Ben je helemaal zeker dat het eitje onbebrucht is?
Je kan het onbevruchte eitje weghalen en er een bevrucht in de plaats leggen, maar dat moet niet.
Dat is eigenlijk niet nodig. Het is niet omdat ze maar een jong heeft, dat het diertje spreidpootjes zal hebben.

De spreidpootjes kun je ook behandelen. Hoe je dat best kan doen, kan je op onderstaande link lezen ;)

http://www.parkietenfreak.nl/z-spreidpoten.php

vele groetjes

sannekej

Ja dank je, kheb al eens een kleintje met spreidpootjes zien opgroeien, ze hadden geprobeerd om het nog te verhelpen, maar het was te laat opgemerkt en het verbeterde dus niet (1 pootje was precies ook helemaal verdraaid) . Toen het kleintje uitgevlogen was bewoog het zich rond op de vloer met behulp van de vleugels. Hij kon nie staan of zitten, en zou dus niet in staat zijn om eten te vinden. De eigenaar had het dus moeten afmaken, daarmee dat ik dit liever wil voorkomen.
Van de rest van de eitjes weet ik 100% dat ze onbevrucht zijn.

groetjes.