Wat moet ik doen?!¿¡

Gestart door Qwerty, oktober 01, 2006, 09:57:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Qwerty

Beste leden en gasten,  :-\

Ik heb een vraag.Ik kocht gisteren een voerbakje omdat de andere kapot was.De rest van de gezin was erbij.Thuis gingen we de voerbakje wassen en vullen.De kappotte voerbak(Geen voetstuk en geen deksel)
lieten we erin.Natuurlijk kwam Rene aan, want die heeft een gevoel dat hij door ons gesteund word.Die ging bij de nieuwe zitten en bij de ouwe eten.En Toen kwam Annie.Die moest weer zo nodig hem verjagen en alles voor zichzelf houden.Nu hebben we de voerbakken apart gezet, maar Annie wil niet delen.

Wat kunnen we doen?Met speeltjes?Hebben we al.Twee spiegels en een Sepia.Die slopen ze.
En Rene eet te snel.Is dat wel gezond?En is dat wel normaal?En Annie dan.Gedraagt ze zich normaal of zijn er problemen waardoor ze zo gedraagt?

Qwerty de Heer   :-\

Danielle

Als ik het goed begrijp, heb je dan maar een etens bakje in de kooi?
Want je moet er namelijk wel twee hebben voor twee parkietjes, dan hebben ze allebij hun eigen bakje.
Want anders zou er altijd strijd blijven bij het eten en eist de 'dominanste' parkiet alles op voor zichzelf.
En ik denk dan dat Rene zo snel eet omdat hij bang is weer snel weggejaagd te worden.

Qwerty

Nee,          8)

Ik heb twee eet bakjes.

Qwerty de Heer

Sonja

Hoi Qwerty,

Hang er eens een 3e voerbakje bij. Op deze manier kunnen de parkietjes kiezen, en hoeft er geen gekibbel te zijn, omdat er altijd 1 bakje 'over' is.

Met de zoekfunctie kun je overigens veel informatie vinden over dit onderwerp.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Groetjes, Sonja.

Qwerty

Al zet ik Tienduizend voerbakjes in de kooi, het helpt niet.Annie gaat dan naar de ene naar de andere.

Qwerty de Heer

Parkieten-Freak

Waarom denk je dat Qwerty? Heb je er al een derde voerbakje bijgehangen?


Qwerty

Nee,

Maar wel de tweede.Annie is zò dominant dat ze het blijft doen.

Qwerty de Heer

Parkieten-Freak

Als er 3 bakjes hangen is er altijd 1 vrij.
Annie kan niet overal tegelijk zijn. Probeer het maar eens!
Beide parkieten kunnen nu zelf een voerbakje uitkiezen.


Qwerty

Het heeft geen nut.Als Annie daar eet en Rene  hier, Dan komt Annie en hij moet moeven.

Qwerty de Heer :P

Caradow

Citaat van: Qwerty op oktober 01, 2006, 17:58:25
Het heeft geen nut.Als Annie daar eet en Rene  hier, Dan komt Annie en hij moet moeven.

Qwerty de Heer :P

Als je goedbedoelde adviezen niet wilt opvolgen, stel de vraag dan ook niet...

Vlindertje

Dat hebben mijn vogels ook, maar t gaat wel goed. als die ene dan niet meer wil eten, dan kan de andere wel eten..
enne.. jij vraagt om hulp, neem dan ook wat aan van anderen!

Chantalleke

Wij hebben in onze nieuwe grote kooi zelfs 4 voerbakjes!!  ;) (voor 2 parkietjes)
In het begin moest ik ze alle 4 vullen omdat er anders ruzie kwam. Nu heb twee bakjes die naast elkaar hangen gevuld en eten Sjefke en Billy heel netjes synchroom zonder nog ruzie te maken.

Probeer het eens met nog een bakje erbij. Baadt het niet, dan schaadt het niet, toch?

Qwerty

Onze voerbakjes zijn apart gevuld.En van elkaar vandaan.Mijn vader wil vast niet nog een voerbakje kopen, Sorry. ;) En mag ik nou antwoord krijgen op de andere vragen?

Qwerty De Heer

budgie

Ik begrijp niet dat je zo moeilijk doet over een simpel derde voerbakje. Als het niets mag kosten, gebruik je toch bijv. de grote dop van een lege pot coffee creamer? Die kun je gewoon op de bodem van de kooi of op een verhoging zetten (bijv. een lege plastic ijsdoos).
Ik krijg sterk de indruk dat jij je zo nu en dan recalcitrant wilt gedragen en dat is jammer want je kunt ook leuke, gedreven stukjes schrijven.

Qwerty

Trouwens,
Probleem voerbakken opgelost. Zijn apart gevuld en apart in de kooi gezet.Gaat veel beter zo.
Volgende vraag.En wat is recalcitrant ?

Qwerty de Heer

Caradow

Recalcitrant

re·cal·ci·trant
1 onwillig => weerspannig

Parkieten-Freak

Citaat van: Qwerty op oktober 13, 2006, 17:15:26
Trouwens,
Probleem voerbakken opgelost. Zijn apart gevuld en apart in de kooi gezet.Gaat veel beter zo.
Volgende vraag.En wat is recalcitrant ?

Qwerty de Heer

Wat zou je er van denken om dat zelf eens op te zoeken?
Google is je vriend, en anders Van Dale taalweb wel......
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=recalcitrant




budgie

Citaat van: Qwerty op oktober 13, 2006, 17:15:26
Volgende vraag.En wat is recalcitrant ?
Qwerty de Heer

Je bent toch zo handig en zo mondig? Dit forum is niet bedoeld om weerspannige meisjes taalonderwijs te geven.

Belleo

Het begint volgens mij meer te lijken op een ruzie of niet?
Nier raar bedoelt hoor maar misschien had Qwirty gewoon antwoord willen hebben op de vraag maar dat zou wel aan mij liggen. ???
Als we allemaal ruzie gaan maken over elkaars reacties dan krijg je natuurlijk ook geen antwoord op je vraag.

P.S Ik ben blij dat het nu wel goed gaat met je parkietjes.
Groetjes Belleo. ;)

budgie

Citaat van: Belleo op oktober 13, 2006, 20:18:58
Nier raar bedoelt hoor maar misschien had Qwirty gewoon antwoord willen hebben op de vraag maar dat zou wel aan mij liggen. ???
Als je een 'gewoon' antwoord wilt, moet je je vraag ook 'gewoon' stellen. De reacties van Qwerty hebben vaak een nogal 'dwingend' karakter. Dit is niet netjes en past zeker niet bij een kind van elf (?) jaar.

C' est le ton qui fait la musique!

Belleo

#20
Sorry ik wist niet dat Qwerty vaker dit soort vragen stelt en ook niet dat pas 11 jaar was.(dat is zeker niet normaal nee)
Op die manier kan ik me ook wel voorstellen dat ze deze antwoorden krijgt. ;)

groetjes Belleo

En hier kan een slotje op
gr Safrena