waar heb je je parkiet gekocht?

Gestart door elvisje, juni 20, 2005, 16:36:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jolinda

"Het is het karakter van de verkoper die de parkiet maakt of breekt, niet de parkiet zelf".

^Wil/ kan iemand dat uitleggen? (Ik snap die zin namelijk niet helemaal :huh:  :blush:    ).

Safrena

Hey Jolinda


Daarmee wordt bedoeld als je als kweker heel bruut en agressief en niet zorgzaam bent tegen parkietjes zullen die parkietjes minder snel tam worden doordat ze in verkeerde omstandigheden met de mensen in contact zijn gekomen en dus veel bangern zijn van de mensenhand.

Parkietjes die lief en zorgzaam door de kweker worden behandeld zullen de mensen sneller vertrouwen

vele groetjes

Jolinda


Plumeau

Negen jaar geleden vielen we op 2 parkietjes uit de dierenwinkel... Daar komt onze Macha dus vandaan! Haar vriendje werd aardig tam, maar zij zelf niet.

Momenteel ben ik mijn ogen open aan het houden voor een mannelijk leeftijdsgenootje via particulieren (en opvangen, maar daar zie ik in Nederland helaas geen parkietjes) op internet. De advertentie moet 'goed aanvoelen' en als ik tijdens het ophalen alsnog twijfel gaat de nieuweling eerst een tijdje in een andere kamer in quarantaine.

De bedoeling is dat de nieuweling later bij Macha in de kooi gaat wonen, maar als het niet klikt is wonen in een kooi ernaast nog steeds gezelliger dan Macha helemaal alleen laten wonen ;)

Kuslar

Hi

Ik heb gülcan en cabar bij de zelfde winkel gehaald. Maar dat doe ik nooit meer. gülcan komt niet goed de rui door en ze liegen tegen je. Ze zeide ndan ze nog jong waren terwijl gülcan 3  1/2 jaar is en cabar een jaar.

Karabas heb ik bij een andere winkel gekocht en hij is gezond. Geen problemen.