Ontstoken oog bij broedende pop

Gestart door karin v h, september 20, 2006, 18:53:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Ja, Safrena, je zult me wel een 'trut' vinden maar ik vertrouw ook niet iedereen mijn parkietjes toe. De arts die ik heb heeft ervaring met vogels en wat krijg ik bij de dierenarts om de hoek.

Weet jij toevallig of boorwater beter is dan gekookt water om het daar zo nu en dan mee schoon te maken?

Ja en een dierenarts in huis ik ben bang dat ze dat in Arnhem niet doen.
Ik probeer het in ieder geval over het week-end heen te tillen en maar in te smeren met deze antibioticazalf en dan overleg ik wel met de dierenarts of ik met of zonder kleintje erheen ga.
Maar het blijft de vraag als ik haar van haar kinderen af haal of ze dan nog terug zal gaan?
En ik zie het niet zitten om ze zelf te gaan zitten voeren.....
groetjes karin

mozart

Hoi Karin,
Gekookt water is prima hoor.
Maar volgens mij komt bijna elke dierenarts aan huis.
Je betaald dan alleen wat extra kosten, zou het zeker vragen.
Ik persoonlijk zou nu zeker niet meer wachten tot na het weekend, dat duurt nu echt te lang!
Probeer of er een dierenarts bij je kan komen, leg de situatie uit en dan lijkt het mij stug dat er geen een wil komen.
Succes ermee, groet Mozart

karin v h

Ja wel, ik denk ook wel dat ik een dierenarts uit Arnhem kan krijgen maar een dierenarts uit een andere plaats is wat ingewikkelder.
En ik heb afgesproken dat ik het eerst nog een keer met de antibioticazalf zal proberen dus dat moet ik dan ook doen en anders pak ik de hele bubs in en rij ik er heen.
Zijn ze meteen geen wagenziek meer...

Groetjes karin

vlekje

hey Karin,
voor mijn parkietje heb ik ook 3x zalf gekregen voor haar ontstoken oog. Maar wat ik me afvroeg, mag jij de zalf met je blote hand aanraken? Ik mocht dat namelijk niet. Moest een handschoen aan, de zalf op haar oogje doen en als ze niet ging knipperen dan moest ik het met m'n gehandschoende vinger (of zoiets ;) ) uitsmeren. Mocht niet in aanraking komen met mijn huid. Anders gelijk goed mijn handen wassen.

En wat je eerder zei, over dat toen je stopte met de zalf het oogje er niet beter uitzag, dat had ik ook. Pas nadat ik  met de zalf alle 3 de keren was gestopt zag je pas verbetering. En alle keren zag het oogje er heel slecht uit. Kreeg er zelf pijn aan mijn oog van als ik er al naar keek.

Joske

Wat een ellende toch allemaal :o

Ik heb helaas er te weinig verstand van om te adviseren, dus dan kan jou en Meisie alleen maar veel sterkte toe wensen!

Safrena

Hey Karin

Ik zou toch sterk overwegen om een dierenarts naar huis te laten komen, ook al is het jouw vaste dierenarts niet op dat moment.
Veel belangrijker is de gezondheid van je parkietje.
Het teveel en te ver verplaatsten van het broedend popje (en kleintjes) is echt niet goed.

Vele groetjes