Vervoeren

Gestart door Ireen, juni 26, 2005, 19:48:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

hoi
ik heb een vraagje....
binnekort ga ik op vakantie en mijn parkiet (milo) gaat dan bij mijn oom en tante logeren. dat is ongeveer 20 minuutjes rijden met de auto, kan ik milo het beste in zijn eigen kooi vervoeren of in een klein kartonnen doosje dat ik van de kweker had gekregen om hem mee naar huis te nemen...
groetjes ireen

Parkieten-Freak

Ik vervoer mijn parkiet gewoon in zijn eigen kooitje. Wel haal ik alle bewegende dingen eruit (schommeltjes, speeltjes e.d.) om te voorkomen dat hij zich bezeert tijdens de reis.
Er zijn trouwens ook reiskooitjes en tasjes in de handel, dat kan natuurlijk ook!
http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php


sebastiaan

gewoon in zijn kooitje das makkelijker en leuker voor jou en de parkiet

Anita & Marisa

In zijn kooitje kan inderdaad, maar zorg ervoor dat je dan de ramen niet open doet! Dan komt hij op de tocht.
Als de zon erg fel schijnt moet je ook goed opletten, want hij kan niet in die hete zon staan!
En 20 minuten in een doosje is ook wel erg zielig! Wij hebben een reistasje (dat is een klein hoekje in een tas. In de auto kun je de 'deksel' open doen en met je parkietje kletsen en kroelen.
Ook heb je kleine kooitjes met aan één kan tralies. Dit kan ook nog een optie zijn.

Wat je ook doet, zorg dat je parkietje aanspraak heeft tijdens deze rit, want reizen is altijd erg stressvol voor je parkietje!

Veel liefs en een fijne vakantie  ;)
Anita en Marisa.

deborah

#4
Ik vervoer mijn parkieten meestal per kooi...
Alleen heb ik nooit veel zin om alle speeltjes eruit te halen.
Meestal gaan ze op de schommel zitten omdat ze dan zelf niet hoeven te schommelen.

Mijn Parkietjes krijg ik ook niet uit de kooi, dus ze moeten wel per kooi mee.

De Speeltjes erin houden is niet verstandig, ze kunnen vallen of erg rondzwaaien en je parkieten kunnen zich eraan beweren.
Gr Jorijn

Danielle

Ik doe tijdens het vervoeren een doek over mijn reis kooitje, ik heb het idee dat dat wat meer rust geeft voor het parkietje.
Ik heb special een klein kooitje ervoor, omdat de normale kooi een beetje erg groot is.

Anita & Marisa

Ja, je kunt er inderdaad een doek overheen doen.
Maar speeltjes moeten er wel uitgehaald worden, zoals Jorijn zegt, ze kunnen zich bezeren! En dit willen we natuurlijk niet!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Tanja

Bertus blijft ook altijd in zijnkooi, lekker op de schommel, en gaat dan vrolijk babbelen... en ik babbel wat terug... mijn speeltjes zijn 'verankerd' aan de kooi, want als ik dat niet doe haalt Bertus ze gewoon van de kooi af...  Dus ik laat zijn speeltjes gewoon zitten...