gevallen parkiet HELP

Gestart door Rietparkiet, september 26, 2006, 20:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rietparkiet

Hoi allemaal.

Toen ik vanmiddag thuis kwam trof ik een van onze parkieten op de grond aan in de voiliere.
Zij zat bij haar snavel onder het bloed, heb haar toen heel voorzichtig bekeken en zag dat haar snavel nog heel was. Ik denk dat ze van een behoorlijke hoogte is gevallen aangezien ze aan de rechter kant geen vleugelpennen meer heeft. Ze heeft ze aan de linker kant langer als aan de rechter ( zo hebben we haar bij de kweker weg gekregen)
Ik heb haar even alleen in een kooi gezet om eerst tot rust te komen toen ik 10 minuten later ging kijken had ze wel wat gegeten en gedronken.
Nu mijn vraag hoe kan ik het beste haar snaveltje schoonmaken want die zit nog onder het inmiddels gestolde bloed en hoe lang moet ik haar even alleen in een kooitje laten zitten.

Groeten Rietparkiet

Safrena

Hey Rietparkiet

Het snaveltje kun je proberen schoon maken met een watte gedrenkt in lauw water
Eventuele wondjes kun je ontsmetten met een niet alcoholis ontsmettingsmiddel zoals bv iso-betadine

Zo haar toch een paar dagen alleen houden zodat ze helemaal tot rust kan komen
Als je haar weer bij de andere zet zou ik het wel goed in het oog houden, dat je parkietje niet weer aangevallen word (als dat is wat er zou kunnen gebeurt zijn)

Vele groetjes

Rietparkiet

Hoi,

Ik heb het even voorzichtig geprobeerd, maar ik mag nog eventjes niet aan haar snaveltje komen denk ik want ze geeft duidelijk te kennen dat ze hier nog niet van gediend is. Denk je dat haar vleugelpennen snel weer aangroeien of blijft dit zo.

Groeten Rietparkiet

Safrena

 Hey Rietparkiet

Normaal groeien de pennen terug  tijdens de rui ;)
Tenzij er ernstig beschadiging in de vleugel zou zijn.

vele groetjes

Rietparkiet

Hoi,

Ze voelt zich vandaag wat beter, ze springt alweer van de ene naar de andere stok.
Ik heb haar vandaag wat roosvicee in het water gedaan en haar snaveltje wat schoongemaakt.
Volgens mij gaat het wel weer wat beter.

Groetjes Rietparkiet


ibi

#5
dus gewoon bakje vol met alleen rossviceee

nog maar een keer een verwittiging
Geen msn taal AUb
Aangepast

Kijk een keer goed rond op het forum
Je zal heel veel antwoorden op je vragen terug vinden
gr Safrena

Caradow

Citaat van: ibi op september 27, 2006, 18:48:20
dus gwm bakje vol met allen rossviceee

Roosvicee drink je altijd verdunt...


En nogmaals, met de zoekfunctie kun je alles vinden wat er over dit onderwerp en de onderwerpen van je andere vragen geschreven is. Probeer altijd eerst of er iets geschreven is over het onderwerp van jou vraag, voor je de vraag plaatst.

emceeelwee

#7
Ik zou de (geconcentreerde) roosvisee wel aanlengen met water  ;)

En nu graag weer on-topic
gr Safrena

janneke

Hoi Rietparkiet,
Mijn parkiet Kobus heeft hetzelfde gehad. Ik weet niet of hij gevallen was, maar zijn snavel zat onder het bloed, en toen hij zijn vleugels strekte zag ik daaronder ook wat bloed zitten. Ik ben ermee naar de dierenarts geweest, ook omdat hij alleen nog aan zijn linkervleugel lange veren heeft. Zijn rechtervleugel en staart zijn kort!
De dierenarts zei dat Kobus een "heftige" rui heeft, en dat alles goedkomt. Dat bloed komt door het gekriebel van de veren en Kobus' lompe reactie daarop. Nou ja, ik had me zorgen gemaakt om niets.
Ondanks dat blijf ik het in de gaten houden, en ik moet zeggen dat het lijkt alsof de veren weer beginnen te groeien.... (mocht je het willen nalezen, bij ziekten, titel vraag over kruipersziekte)
Groeten Janneke

Rietparkiet

Hoi Janneke,

Bedankt ik zal het zeer zeker even lezen.
Maar die van mij is weer aan de beterende hand gelukkig.
En de heftige rui dat zou heel goed mogelijk zijn want zij heeft ook allemaal korte pennetjes op haar koppie van de nieuwe doorkomde veertjes,alleen de vleugel moet ik echt even afwachten hoe zich dat ontwikkeld.
Heb van de dierenarts te horen gekregen mocht het niet goed gaan met zijn vleugel dan moest zij maar lekker bij ons in huis in een mooie parkietenkooi gaan wonen(wordt ze daar wel vertroeteld).

Groeten Rietparkiet

janneke

Met Kobus gaat het ook beter. Zijn veren beginnen te groeien, het lijkt of het verschil in vleugels kleiner wordt. Vliegen kan hij echter nog niet...
Succes ermee!
Groeten