Vraagje over tam maken

Gestart door Sanne-Pino, juni 17, 2005, 22:08:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne-Pino

Heyhey!!!

Lange tijd niks meer van me laten horen, maar heb het erg druk gehad met school (en verjaardag) Ben geslaagd voor de havo!!! Dus nu heb ik wel weer even tijd zat!!! Hier dus weer een paar vraagjes

1. Omdat mijn parkiet pino maar bleef bijten, terwijl hij wel soort van tam was, want komt gewoon op mijn hand zitten (als er iets lekkers voor in de plaats komt, zodra lekkers weg is beet die tot bloedens aan toen (nouwja hij kwam door mijn vel heen) Heb ik besloten om hem een vriendinnetje te geven!!! Is dit een goed idee geweest of een slecht idee!!! Ik dacht misschien hoeft hij zich zo niet te vervelen en bijt die minder!!! Ik heb het meisje vandaag gehaald!!!  

2. Pino sloofte zich meteen heel erg uit voor haar, en begon geluidjes te maken waarvan ik nooit had gedacht dat hij die kon maken!!! Echter reageert ze niet echt(ze is nog heel moe) Nu heb ik dus nog een vraagje, hij zit ook naar haar oogje te knabbelen, kan dit kwaad??? En aan haar veertjes te trekken (echter hapt ze dan wel terug)!!! Ook probeert hij al achter op haar rug te springen (kan dit kwaad, ze is nog erg jong)

3. En tot slot mijn laatste vraag: Hoe kan ik nu het beste doen om ze beide tam te maken, zonder dat de ene jarloers word op de ander???

Groetjes Sanne
Reageer zo snel mogelijk astublieft :) !!!

ps. Hoop op een paar goede tips (mischien nog extra tegen het bijten van pino, heb alles al lang geprobeert vol te houden wat ik tot nu toe gelezen heb op de site en forum!!!!)

Carla

Het is toch beter dat je de twee parkieten apart zet in het begin. Zo kan de nieuwe parkiet ook rustig aan de omgeving wennen. Dat klein knabbelen aan de ogne is in principe niets. Dat is het kuisen vna de andere parkiet. Maar de normale manier van doen is een tweetal weken de twee parkieten apart met de kooien naast elkaar.

Sanne-Pino

Ik heb helaas maar 1 kooi, dus dat gaat niet lukken!!! Ze hebben nu al een nachtje bij elkaar geslapen, en het gaat in principe goed!!! Als pino haar verveelt laat ze het hem wel merken!!! Ook echt bang voor me is ze niet!!! Ik mag als ik mijn hand in de kooi heb zachtjes over haar buikje aaien alleen erop durft ze nog niet!!! Moet ik zo doorgaan, of toch nog apart zetten???

Groetjes Sanne

ps. Lees ook nog even mijn andere berichtje voor eventueel meer tips en antwoorden!!!!

Carla

Wat dat bijten betreft : Niet op reageren. En zeker je hand niet wegtrekken als hij bijt. Dat gaat hij namelijk als een overwinning beschouwen op jou hand. Gewoon ' neen' zeggen en daarna boos gaan kijken naar je parkiet. Ik weet dat dit raar klinkt maar na een tijdje gaat dit werken.
Ook op zo'n moment is het handig als je een tweede kooi hebt. Dan kan je de parkiet die bijt apart gaan zetten en geen aandacht geven terwijl je volop de andere parkiet jan belonen. Een soort van straf voor de ene ' zo vna als jij bijt dan speel ik even niet met jouw en krijgt je vriendin alle aandacht. :D