Nieuw huis voor Minq

Gestart door frizzy, september 26, 2006, 14:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

frizzy

Hoi Allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik een nieuw parkietje gekocht ;D Minq
Alleen is het een kruipertje.......Dat wist ik niet toen ik hem kocht...maar via de forum achter gekomen.
Een schatje..maar ik heb een Kameleon (Steve)...en hij is erg gevoelig voor virussen (die Minq dus heeft).
En eigenlijk wil ik graag een vliegend parkietje.

Ik heb de kweker al gemaild, ...en minq mag ook eventueel terug....maar ik dacht, misschien heeft iemand van de forum nog een mooi plekje voor hem (of haar)!
Hij of zij...is erg bewegelijk.....en niet bang (Ze moet nog wel tam gemaakt worden, maar ze leert snel)

Ik weet dat het niet de bedoeling is "zieke" dieren aan te bieden.....maar zoals ook op de forum staat.....Ze kunnen heel oud worden.

Mocht iemand intresse hebben: goddesniek@hotmail.com

::)


Parkieten-Freak

Een kameleon die gevoelig is voor vogelvirussen?
Dat verbaast me, virussen zijn over het algemeen aardig soortspecifiek. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat een kameleon besmet wordt met dit virus, laat staan kruipersziekte krijgt. ??? Oeps.... 8)





Annika

ik heb geen verstand van overdraagbare virussen, maar vind het eigenlijk een vreemd oproepje, des te meer omdat het parkietje ook terug mag naar de kweker (die dan hopelijk stopt met het kweken met zijn besmette vogels)

groetjes Annika

frizzy

Raar?! Why? Omdat ik het beste wil voor Minq?...Ik weet niet wat de kweker met haar/hem doet.....vandaar.
En...ik weet niet zeker of het besmettelijk is.....maar ben wel een beetje bezorgd ;)

Rare vragen bestaan niet, ...alleen rare antwoorden....toch ::)


Caradow

Kruipersziekte is besmettelijk, zoals je zelf ook al op het forum hebt kunnen lezen. De kans dat ie besmettelijk is voor je kameleon? Heb je daar al eens naar geinformeerd? Want mij lijkt het net zoals PF ook al zei heel erg sterk. Als jij zelf het parkietje niet wilt hebben, omdat het een kruipertje is, is dat ook prima, maar breng hem dan terug naar de kweker. Houd er trouwens dan wel rekening mee dat er een grote kans is dat elk ander parkietje wat je van die kweker meeneemt een grote kans heeft om ook besmet te zijn!

mozart

Voor zover ik weet vanuit mijn studie als dierenartsassistente is een virus als deze niet besmettelijk voor andere diersoorten.
Je zou faculteit Utrecht eens kunnen bellen hierover.
Als het niet besmettelijk is, zou ik hem houden , maar ja, jij wilt een vliegend vogeltje.
Ik heb juist onlangs bewust gekozen voor een mank parkietje, het is maar wat je wilt.

Dus of terug naar de kweker en inderdaad grote kans op opnieuw een kruiper, of houden.
Vind het toch een beetje jammer, je wilt het beste voor Minq, dat zou voor mij betekenen lekker houden, wat aanpassingen treffen en genieten!
Succes met het nemen van je beslissingen.
Groet Mozart

roha

Hallo!!

Ja, ik sluit mij ook aan bij de vorige parkietenfreaks.
Wat maakt het uit of je parkietje wel of niet kan vliegen. Je hebt net zoveel plezier van een kruipertje als van een vliegende parkiet.
Je gaat je kind toch ook niet weg doen als het niet kan lopen?! :(

Roha

mozart

De vergelijking met kinderen gaat mij wel een beetje ver, maar snap je boodschap!

frizzy



Oke, ...ik heb ook andere verhalen gehoord, dat ik vooral goed mijn handen moet wassen enz....inverband met besmetting....vandaar ook mijn bezorgheid.
Maar jullie punt is duidelijk......De topic mag dicht..... ::) Ik ga Minq weet even aandacht geven.


En nope een kind zou ik ook niet terug brengen...maar dat vind ik niet het zelfde..een huisdier KIES je ...en een kind KRIJG je...maar ik snap je punt.


roha

Hoi,

Sorry, maar kinderen daar kies je ook voor, die krijg je niet!!
Ik begrijp best dat jullie de vergelijking te ver vinden gaan, maar ben blij dat jullie het goed opvatten.
Veel plezier met Minq :)

groetjes Roha

Sonja

Hoi Frizzy,

Van een parkietje met kruipersziekte kun je net zoveel plezier hebben als van een parkietje wat kan vliegen.
Ook ik kan me moeilijk voorstellen dat het virus overdraagbaar zou zijn op een kameleon....

Ik wens je succes met je beslissing.

En op jouw verzoek een slotje. *klik*

Groetjes, Sonja.