IN zijn voerbakje, normaal?

Gestart door frizzy, september 25, 2006, 18:44:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

frizzy

Hoi Hoi,

Mijn nieuwe parkietje zit IN zijn voerbak (een beetje opgevouwen ???)...is dat normaal? Ik krijg hem er ook niet uit. :'(
lekker laten zitten?

Annika

waarschijnlijk probeert ie via het bakje te ontsnappen? Tenminste dat deed Vledder hier in het begin en haar dochter Isodorus ook. In principe zullen ze er zelf wel weer uit moeten kunnen komen maar houd het in de gaten, niet laten zitten en niet meer naar om kijken  ;) ;) ;)

mozart

Hoi hoi

Wat voor bakjes heb je?
Als het gewoon open bakjes zijn die je met 2 haakjes aan de tralies hangt, kan het volgens mij geen kwaad.
Ik heb eerder het idee dat hij/zij even een veilig plekje heeft gezocht.
Voelt ws lekker knus.

frizzy

het is inderdaad zo`n bakje dat aan de kooi hangt.
Hij zit nu wel heel rustig...maar het ziet er wel maf uit.
::)

lindavengelen

een van onze parkietjes (Rio) ging paar weken geleden telkens in het bakje, waardoor ze dus klem kwam te zitten. ( is nog een jong vogeltje) Dit vind ik een eng idee, want als ik niet thuis ben kan ze klem komen te zitten. Ik heb de standaard bakjes vervangen door etensbakjes binnen de kooi te hangen. Dit zijn langwerpige bakjes die je met haakjes aan de binnenkant hangt.


dirgnietje

Hoi, twee van de vier parkieten hier deden dat ook. Heb er vorige week ook nog vraag over gesteld, zie dat topic ook voor meer reacties!
(het topic bij gedrag/tam maken heeft de titel grrr...de donderstralen)
Ik heb uiteindelijk de bakjes afgeplakt. Ze werkten eerst al het voer er uit en dan pas gingen ze er rustig in zitten. Heb het idee dat ze ook een beschermd plaatsje zochten.
Als ze maar niet klem kunnen komen te zitten met hun vleugel(s).

Groetjes Ingrid

mozart

Precies, heel goed, bij die bakjes kan het geen kwaad.
Dus gewone open bakjes, simpele, met 2 haakjes is het veiligst.
Mijn ene parkietje doet het nog wel eens, is inderdaad maf gezicht maar wel leuk toch?!
Voelt vast nog als soort nestje of zo.

Trippy

Als hij er zelf niet uitkomt is het wel gevaarlijk
ik zal het in de gaten houden en desnoods inderdaad de bakjes vervangen

Sonja

Hoi Frizzy,

Welkom op het forum. :)

Je kunt hier niet voorzichtig genoeg mee zijn, want stel je voor dat je parkietje vast komt te zitten, terwijl jij niet thuis bent.... :(

Jonge parkietjes halen vaker dit soort capriolen uit, kijk maar even:
http://parkietenfreak.nl/a-verzorging.php

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en andere, open voerbakjes kiezen.

Groetjes, Sonja.

frizzy

Hoi Hoi :)

Bedankt voor de reacties! Ik voel me net zo`n bezorgde moeder!!
Ik heb een beetje een zorgenkindje gekocht.....een kruiper....tenminsten dat denk ik.
.....Dat wist ik trouwens niet ....toen ik hem kocht!....(via een andere forum achter gekomen).

Hij of zij kan niet vliegen....maar wel heel goed klimmen (hangt veel aan de kooi)....en verstopt zich in haar voerbakje....een maf gezicht...wel grappig..... ::)

Ben al wel verliefd op parkietjes :-*

parkietenmaf

Hoi, mijn parkietje deed dat ook. De eerste dag dat ik hem had, deed hij het ook in ..... zijn drinkbakje. En ja .... toen ging hij kopje onder en kon niet meer boven komen. Gelukkig was ik er op tijd bij. Ander soort drinkbakje gekocht. Nu is Kiwi wat groter dus nu past ie niet meer. Jonge vogeltjes vinden het op een of ander manier fijn, zo beschut, dus heb ik iets op de bodem van de kooi gezet, waar Kiwi in kon kruipen en zich heerlijk beschut voelde. Daarna is hij minder vaak in zijn voederbak (deed Kiwi ook) gaan zitten. En nu Kiwi 3 maanden is, is de behoefte er niet meer om in de voederbak te zitten.

Brenda

Ik had zelf ook zo'n bakje aan de kooi hangen en ik moet zeggen ik ben me rotgeschrokken!!!! :( :'(

Snowy klom erin en kwam er niet meer uit!
Als ik niet thuis was geweest was het drama waarschijnlijk niet te overzien geweest!
Nu heb ik hem/haar nog kunnen redden door het bakje kapot te trekken waardoor hij/zij weer vrijkwam!
Ik heb toen dus ook meteen het bakje vervangen voor een bakje dat (nu nog) op de bodem van de kooi staat!

Succes met je beslissing, maar kies in ieder geval voor de veiligheid van je vriend(inne)tjes!!