Charlie zit constant bij voerbakje

Gestart door stan19, september 25, 2006, 13:34:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stan19

Hoi, ik heb Charlie nu al een week. Hij zit al op mijn vinger: de ene keer begint hij als een gek te klimmen en te springen als hij mijn hand ziet, andere keren blijft hij braaf op zijn stok zitten en komt hij op mijn vinger staan.  ;D Maar ik maak me zorgen omdat hij constant op het voerbakje zit, ook als hij niet eet. Hij zit niet vaak op zijn gewone stokken. Hij maakt ook bijna geen geluiden, behalve het tsjilpen als hij de vogeltjes buiten of op tv hoort. Heeft er iemand tips?

Mars

Hallo Stan,

Charlie is gewoon nog niet gewend en vindt blijkbaar zijn etensbakje de meest veilige plek.
Dat hij niet zoveel geluid maakt is niet erg, ook dat komt nog wel. En het ene parkietje is nu eenmaal wat drukker dan het andere. Mijn Jimmy heb ik nu zo'n zeven weken en begint nu pas een beetje meer te kletsen: hij had wel zijn schreeuwmomentjes, maar nu murmelt hij ook lekker in parkietentaal. Jimmy is gewoon niet zo'n prater en meer een speler/sloper (fysiek nogal druk).

Kortom: heb nog even geduld, waarschijnlijk heeft hij nog niet echt vertrouwen in zijn kooi, laat staan in jou.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jetske

Cicero was in het begin ook erg rustig en ik hoorde hem amper fluiten. Bovendien zat hij ook vaak op een bepaald plekje in zijn kooi. Na ongeveer twee weken was hij gewend en begon meer te kwetteren en de kooi te ontdekken. Gewoon geduld hebben en af en toe zachtjes tegen hem praten... misschien gaat ie dan terug fluiten. En als je het niet vertrouwd kun je altijd contact opnemen met een dierenarts.

stan19

Nee, hij is zeker niet ziek. Hij is wat magertjes, maar hij is ook nog maar 2 of 3 maanden. Hier zal hij alleszins eten genoeg krijgen. Hij is ook levendig, maar ik heb hem nog geen enkele keer zijn veren zien schoonmaken.