speeltjes

Gestart door ibi, september 27, 2006, 16:22:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

ik heb veel speeltjes voor mijn vogel gekocht :-\, allen hij blijft maar naar dat speigeltje kijken. :-[
zoveel leuke andere dingen en hij negeert het wat kan ik hier aan doen ????????.
trouwens hij houd ook neit van dopjes en wc-rollen als het te dicht bij komt word hij bang n vleigt de huisplant in :-[ :-[ zal i het spiegeltje uit zijn kooi halen???????

KiimmBiimm_

Ik zelf heb ook speeltjes voor me parkietje gekocht en mangoo kijkt er ook niet echt naar behalve der schommeltje
mischien dat het spiegeltje wel der lievelings speeltjes is en omdat ze zich zelf er in ziet
denkt ze dat er ook een ander vogeltje in de kooi zit


Groetjes KiimmBiimm_ :-*

Sara

Waarom zou je het spiegeltje weghalen als je parkietje het zo'n leuk speeltje vindt?
Ik zou het gewoon laten hangen,je parkietje gaat heus wel een keer met de andere speeltjes aan de haal,als je ze maar blijft aanbieden.Je kunt ook zelf aandachtig gaan spelen(als je parkietje naar je kijkt) met het speelgoed,en misschien wordt je parkietje dan wel nieuwsgierig,en wil ie zo ook wel met z'n speelgoed spelen.Op de site en op het forum is nog erg veel te vinden over speeltjes en spiegeltjes,gebruik de zoekfunctie maar een keer.
Als je daarna nog vragen hebt,kan je ze uiteraard altijd stellen.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

ibi

bedankt je idee over het nieuwsgierig maken is leuk allen mijn vogel word er zelf bang van en vliegt weg. :-[ :-[ op de grond vind hij ook niks >:( maar toch is hij  heel lief :-* ik denk er net zo over dat hij in de speigel kijkt dat hij denkt dat het een andere parkiet is



groetjes , ibrahim

Sonja

Hoi ibi,

Geduld is en blijft een schone zaak. ;)
Geef je parkietje wat tijd, en probeer niet teveel ineens van hem te verlangen.

Als je parkietje graag met zijn spiegeltje speelt, moet je het zeker niet weghalen. Mijn parkietjes spelen ook niet met alle speeltjes even graag, ook zij hebben hun favoriete speelgoedjes.

Het is logisch dat je parkietje voor nieuwe speeltjes in het begin wat angstig is. Je kunt hem hiermee wat helpen door een nieuw speeltje eerst in de buurt van zijn kooi te leggen/hangen, voordat je het aan hem geeft.

Hang ook niet de kooi in 1 keer helemaal vol, maar doe dat geleidelijk. Anders ziet je parkietje door de bomen het bos niet meer.

Op de site en het forum kun je nog heel veel informatie over dit onderwerp vinden.
Vragen als deze zijn namelijk al heel erg vaak gesteld, en beantwoord.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Daarom kan er op dit topic een slotje. *klik*

Groetjes, Sonja.