Xtra Vital snel oud?

Gestart door Josephine, september 18, 2006, 19:05:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

hoi,
Ik heb net een foldertje in de bus gekregen van de Discus speciaalzaak. Daar staat een aanbieding in voor dierendag: 2 verpakkingen Xtra Vital en dan de 2e voor de halfe prijs...

Als ik dit koop en ik houd de verpakkingen gewoon dicht(ik heb net een nieuwe pak gekocht). Blijft het dan gewoon lang goed???

Groetjes Josephine

Sonja

Hoi Josephine,

Je kunt op de onderkant van de verpakking zien hoelang het houdbaar is, vaak wel lang hoor.
Het pak XtraVital wat ik laatst heb gekocht, is te houden tot 2008.
Gewoon even op de doos kijken. ;) En als je de verpakking dicht laat, geldt de datum die staat aangegeven. Eenmaal aangebroken niet meer uiteraard.

Groetjes, Sonja.

Josephine

oke, ik heb 1 parkiet, anderhalf schepje per dag... Hoe lang doe ik dan ongeveer met 1 pak? D

Cutie_lover

hoi Josephine ;)

Ik gok dat je daarmee 4 weken doet. Ik deed tenminste met twee parkieten er 2 of 3 weken mee ( ok, vier tot zes weken ) dus het werd voor mij te duur. Cutie en Moppie zitten nu weer tijdelijk op gewoon voer, tot ik weer zakgeld krijg :P Ik zou het gewoon kopen, lekker toch, even een aanbieding, en je bent er zo doorheen  ::) ( het voer :-\ _

Groetjes

Annika

Citaat van: Cutie_lover op september 18, 2006, 19:58:25
Cutie en Moppie zitten nu weer tijdelijk op gewoon voer, tot ik weer zakgeld krijg :P

zorg je wel voor aanvulling, want alleen zaad is niet genoeg.
Mocht je ooit een nestje willen krijgen dan zeker niet ...

Josephine, ik kan je helaas niet helpen, gebruik geen Xtravital maar houd ook niet bij hoelang ik met een zak zaad, ei-krachtvoer etc doe, maar ik denk dat Sonja je al wel geholpen heeft.

Groetjes Annika

Cutie_lover

Ze krijgen eivoer ;) Wat ik meng totdat ik zakgeld heb met het gewone voer :P :-[ En, grit, en weet ik veel niet wat ik allemaal in de kast heb. Als ik ga kweken, ga ik van te voren al AL mijn zakgeld sparen :P Minstens honderd euro.. Hou ik dan achter de hand.

Kleintjes

Hoihoi,

mijn ervaring met Xtra Vital is, is dat als je 't bewaard in n gesloten trommel of emmer (mijn geval) en donker EN droog bewaard dat t best goed te houden is zonder dat t vies wordt. Moet wel even melden dat ik Xtra meng met Vitakraft, de jongens en de dame vinden dit schijnbaar toch de lekkerste manier, eten alles maar dan ook alles op.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

budgie

Ik bewaar XtraVital voor de zekerheid in de koelkast. Wél goed afgesloten natuurlijk, want het mag niet vochtig worden.

Parkieten-Freak

Citaat van: Josephine op september 18, 2006, 19:19:26
oke, ik heb 1 parkiet, anderhalf schepje per dag... Hoe lang doe ik dan ongeveer met 1 pak? D

Het is heel simpel.
Een klein pak XtraVital bevat 500 gram.
1,5 maatschep zaad weegt 7,5 gram.
500 : 7,5 = 66,6
Je doet dus ruim 2 maanden met een pak. ;)


Josephine

ik heb wel altijd van die kleine verpakkingen... ik heb er ondertussen 2 gekocht en ze zijn tot 2008 houdbaar dus dan is het wel op hoor!!! Ik laat het gewoon afgesloten zitten en maak de verpakking nog niet open...