Is de kooi te vol?

Gestart door mozart, september 24, 2006, 13:53:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Hoi allemaal,

ik heb inmiddels de kooi van Nelis helemaal ingericht.
Nu vraag ik me eigenlijk af of de kooi niet te vol is?
Wanneer is een kooi te vol, hij kan er nog in fladderen.
Als hij handtam is, mag hij er lekker veel uit, maar zit nu toch
hele dagen in de kooi.
Door de aanpassingen is hij beetje vol, maar graag jullie mening.
Groet Mozart
[verwijderd door de beheerder]

budgie

Ik kan de inrichting van de kooi niet zo goed beoordelen omdat een foto geen drie dimensionaal beeld geeft. Ik zorg er zelf altijd voor dat de vogel van het ene uiteinde van de kooi naar het andere uiteinde enkele vleugelslagen kan maken. Het is dus beter om geen schommel o.i.d. in het midden van de 'vliegroute' te hangen. Diverse kleurige speeltjes heb ik tegen de traliewanden geplaatst, ter hoogte van de zitstokken.

Sonja

Hoi Mozart,

Als je parkietje zijn vleugeltjes nog lekker kan strekken, en een lekker plekje heeft om te slapen, is de kooi niet te vol.
Je hoeft niet alle speeltjes tegelijkertijd in de kooi te hangen overigens.
Wat ik zelf doe, is zo nu en dan eens afwisselen. Zo blijven alle speeltjes interessant voor ze, en is de kooi niet te vol bovendien.

Groetjes, Sonja.

Nina

Nee, zoals ik eht nu zie lijkt de kooi me niet te vol. Je hebt het leuk gedaan vind ik! ;D

mozart

De schommel lijkt misschien in het midden te hangen, maar hangt bijna tegen achterkant aan.
Hij heeft een vliegroute hoor, maar ik zie nu steeds dat hij erg veel gebruik maakt van al het klim gebeuren.
Haalt de meest rare capriolen uit om ergens te komen.
Nou ik denk dat het dan wel kan zo!

prissie

Deze kooi is helemaal niet te vol, ik vind m precies goed en die "stok" die bruine van al die kleine stukjes gemaakt, die is geweldig!!!  ;D
Super en allemaal verschillende diktes van stokken, echt super gedaan, een compliment en die Nelis had het niet beter kunnen treffen, alles is aangepast voor m, echt geweldig!!!  ;D

mozart

Dank je wel voor het compliment!
Ja ik heb er alles aan gedaan en hij( ws een zij volgens een aantal leden) heeft het ook erg naar haar zin!

budgie

Citaat van: prissie op september 24, 2006, 20:27:21
die Nelis had het niet beter kunnen treffen

Dat is helemaal waar! Ik vind het geweldig als iemand JUIST een parkietje met een handicap in huis neemt.
Deze 'winkeldochters' wacht anders vaak een droevig lot .....  :(


Qwerty

Leuke speeltjes( ;D) , Mozart!
Maar de kooi is te vol.Koop een grotere kooi.Dan is het beter.

Qwerty de Heer        ;);)

marretje

Ik vind het niet echt te vol omdat je ook een aantal speeltjes aan de zijkant hebt hangen. Ik vind het ook zeker een complimentje waard dat je een gehandicapt parkietje hebt gekozen. Maar ik wilde je vragen waar je dat ding met die kleine stukjes hebt gekocht? Ik ben er ook al een tijdje naar op zoek maar kan het nergens vinden.

mozart


Mars

Marretje bedoelt waarschijnlijk de 'tak' die uit verschillende schakels bestaat. Bij ons is ie te koop bij de Intratuin.

Ik vind de kooi wel vrij vol. Volgens mij houd je zo geen klimruimte over. Ik denk dat je parkiet, ook wel eens wat wil klauteren, ipv alleen maar vliegen in de kooi.
Zo op het eerste gezicht lijkt daar weinig ruimte voor.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

mozart

Oh de tak, van ferplast. Ja die is echt super.
Hier te koop bij Tuinland (Zwolle/Assen?Groningen)
Heb hem ook gezien bij Pets Place.

Nou Mars, dan kijk je niet helemaal goed hoor!
Er is juist heel veel ruimte om te klauteren, heb de kooi met plateau's ingericht zodat ze van het een naar het ander kan klauteren.
Ook kan ze volop langs de tralies klauteren. Dat doet ze juist heel veel, klimt, hangt en klautert er heel wat op los.
Ik maakte me juist zorgen over vliegruimte.

Annika

Citaat van: Qwerty op september 25, 2006, 15:38:32
Leuke speeltjes( ;D) , Mozart!
Maar de kooi is te vol.Koop een grotere kooi.Dan is het beter.

volgens mij is deze kooi echt niet te klein voor 1 parkietje hoor (weet zo de afmetingen niet, maar als ik schat op de foto)
Niet iedereen heeft plaats voor een immens grote kamervoliere/kooi.

Volgens mij heb je het leuk ingericht, maar blijft natuurlijk moeilijk te zien op een foto hoe het er in het echt uitziet.

Die 'tak' van Ferplast heb ik sinds een paar maandjes ook, gewoon in de dierenwinkel gekocht (ze kunnen ze vast ook bestellen)
Ik vind ze alleen niet handig schoonmaken, juist door al die aparte stukjes, waar veel ontlasting op komt.

Groetjes Annika

Qwerty

#14
Is Mozart zijn vogeltje gehandicapt? ???
Dat wist ik niet.Wat is dan zijn handicap?
En, nog een vraagje, wil je de afmetingen van de kooi opschrijven?

Qwerty de Heer

Dit kun je lezen in dit topic:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=9820.0

Je andere vraag kan afgehandeld worden via pb.
Groetjes, Sonja.

marretje

ze verkopen hier deze tak niet maar inderdaad als dit lastig is met schoonmaken kan ik beter gewonen takken zoeken denk ik. Maar bedankt voor de informatie.

mozart

Valt best wel mee vind ik.
Ik gebruik een ouwe sok, daar doe ik mijn hand in, even in een sopje en ik ga zo 1 voor 1 de stukken even langs. Gewoon in de kooi.
En dan zijn ze goed schoon.
± 2 x per maand haal ik ze er even helemaal uit en los en maak ze schoon.
Dus ik heb er niet zoveel problemen mee en de parkieten vinden het erg fijn om op te zitten en wandelen.

Sweety

nee hoor de kooi is perfect,ik heb zelf ook een parkietje die nieuw is en hij heeft ook veel speeltjes in zijn kooitje hangen.het is goed zolang hij zijn vleugeltjes maar kan strekken!! ;D

budgie

Citaat van: mozart op september 25, 2006, 17:02:46
Ik gebruik een ouwe sok, daar doe ik mijn hand in, even in een sopje en ik ga zo 1 voor 1 de stukken even langs.

Sorry, ik kon het niet laten om over bovenstaande leuke passage iets te zeggen. Haal maar weg als het ongepast is:

Wat moeten (jeugdige) lezers die de context niet hebben bestudeerd, hiervan denken? :D :D :D

Sanne

#19
Citaat van: budgie op oktober 25, 2006, 13:50:56
Sorry, ik kon het niet laten om over bovenstaande leuke passage iets te zeggen. Haal maar weg als het ongepast is:

Wat moeten (jeugdige) lezers die de context niet hebben bestudeerd, hiervan denken? :D :D :D

:o Budgie toch! :D

Let op dat dit geen
chatten word
gr Safrena

roha

Hoi,

Ik vind de kooi niet te vol, voor zover ik dat kan zien op de foto en uit je teksten haal. Hij kan zijn vleugels strekken en hij kan klimmen, klauteren, schommelen, waar hij maar wil. Het ziet er vrolijk en gezellig uit in ieder geval!
Wij hebben ook bamboestokken in de kooi als zitstokken.

@budgie;  ;D foei als jij er niet op had gereageerd, dan was het me niet eens opgevallen, foei  :D

budgie

Citaat van: roha op oktober 25, 2006, 18:11:38
@budgie;  ;D foei als jij er niet op had gereageerd, dan was het me niet eens opgevallen, foei  :D

Kzaltnooooooitmeerdoen. Ook het 'chatten' niet! ::)

Virginie

 8) Ik vind de kooi echt TE GEK!!
Al die mooie speeltjes!
Hij zal zich vast en zeker amuseren  :P
Nog veel plezier met je parkietje!  :-*

Leah.Sjors

Ik vind de kooi heel gezellig ingericht. En trouwens, die lange tak, ik heb hem ook gezien bij de pets place, daar is ''ie te koop voor 13 euro;)