leeftijd

Gestart door ibi, september 27, 2006, 18:31:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

hallo,

toen ik mijn parkiet kocht  vroeg ik aan de baas hoe oud mijn parkiet was. hij zei dat hij het niet wist.
dus nu ik ook niet weet misschien iemand van jullie het?????misschien als je op mijn afbeelding kijkt zie je mijn vogel


groetjes ibrahim

Leesbaar gemaakt
gr Safrena

esther

Hoi Ibrahim,

De foto is een beetje klein maar zo te zien is zijn neusdop mooi blauw,
en hij heeft geen streepjes meer van voren op zijn kopje.
Hij is in ieder geval ouder dan 3 maanden, maar als parkietjes volwassen zijn
kan je niet meer echt zien hoe oud ze precies
zijn.

Groetjes Esther

ibi

ik wil beest een grotere foto zetten maar hoe moet dat ????????????????????/

emceeelwee

Als je een antwoord typt, kun je het icoontje "Voeg Afbeelding toe" (boven invulvak) gebruiken, of via "extra opties" en dan "bijlage" (onder invulvak)

ibi

het is gelukt ;D

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Yep, dit is een volwassen parkiet, de leeftijd kun je eigenlijk niet meer vaststellen.
in ieder geval ouder dan 3-4 maanden, maar meer kan ik er niet over zeggen helaas.


ibi

ok ik denk sowieso 1 + jaar
u?????

Parkieten-Freak

Dat is eigenlijk niet te zeggen. Hij kan 1 jaar zijn, maar ook 2 jaar of ouder.
Als je het vogeltje uit de dierenwinkel hebt, dan zal hij waarschijnlijk nog niet zo heel oud zijn. Een blauw parkietje met een geel kopje lijkt me best wel gewild. Hij zal geen jaren op een baasje hebben hoeven te wachten. ;)


ibi

tja ;)

maar ik schat zo'n 1,5 + misschien wagen jullie een gok??? ::)

Annika

gokken heeft geen zin, dat is gewoon lukraak natte vingerwerk, zoals in de eerdere berichten als is aangegeven.
3 maanden minstens, verder is het niet duidelijk.
Soms zeggen mensen het nog wel eens te zien aan de iris die wit wordt, maar ik zie bij mijn parkietjes nog steeds geen duidelijke witte iris en dat terwijl de twee oudsten richting de 3 jaar lopen.

Sonja

Bij deze is de vraag ruim voldoende beantwoord, dus kan er een slotje op.

*klik*

Groetjes, Sonja.