drinkt te veel :S?

Gestart door missie_go, augustus 03, 2006, 13:14:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

hallo,

de laatste tijd heeft mijn parkietje erg waterige ontlasting :o, hij is wel nog altijd vrolijk doet wat hij altijd heeft gedaan enz.

ik had miss. een idee waardoor dit zou kunnen komen maar ik weet het niet zeker:
jullie hebben het er meestal over dat ze amper drinken, nou ik zie kiwi toch best wel veel drinken, niet abnormaal ofzo maar je kunt hem toch best vaak drinkend spotten,
zou dit hierdoor kunnen komen ???

groetjes van margo :)

Safrena

Hey margo

De diaree kan inderdaad veroorzaakt worden door teveel drinken
Echet als je parkietje teveel drinkt kan dit wijzen op problemen met de nieren

http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php

Het beste kun je snel even met je parkietje langs een vogelarts gaan

vele groetjes

Loeky

Hoi,

Een parkiet die teveel drinkt lijkt me raar hoor. Wat geef je hem te eten, teveel sla b.v. kan hij ook diarree van krijgen. Eet hij voldoende? Hoe is zijn gezondheid verder? Zit hij op twee poten ( teken dat ze ziek zijn) Wast hij zich enz... Houdt het even goed in de gaten en anders toch maar naar de dierenarts...

Groetjes Loeky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

missie_go

heej, ja hij is helemaal gezond, vrolijk, slaapt op een poot, wast zich enz.

en in dat uitwerpselen gedeuns staat als de poepjes wel de vaste vorm hebben dan is het geen diaree, en voor zover ik weet hebben ze een vaste vorm :), natuurlijk wel wat losser door het vocht

groetjes van margo

Safrena

Hey Margo

Bij je eerste berichtje schrijf je dat je parkietje veel drinkt en "erg waterige ontlasting" heeft

ik ga er dus van uit dat je parkietje diaree heeft aan de hand van jouw uitleg en raade je daarom een dierenarts aan.
Nu echter schrijf je dat de poepjes wel een vaste vorm hebben :o
dit is wel een heel groot verschil met je eerste bericht :o

Kijk dan inderdaad eerst even goed wat je parkietje heeft gegeten en hoe haar houding enz... is
af en toe iets meer vocht is geen probleem als het midden mooi gebonden (vaste vorm)  is (zoals je kunt lezen in bijgegeven link), en als je parkietje niet bol zit of andere ziekte symtpomen heeft. Hou het in ieder geval goed in het oog.

@ Loeky

een parkietje met nier problemen zal veel gaan drinken

Vele groetjes

Parkieten-Freak

.....en een parkiet met suikerziekte ook. Er zijn nog andere aandoeningen die overmatig drinken kunnen veroorzaken.
Het is belangrijk om met je parkietje een keer naar de dierenarts te gaan.
Ook al lijkt hij nu nog fit en gezond!