Kanarie

Gestart door katrien, juli 08, 2006, 14:26:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

katrien

hallo
Ik heb eergisteren 3 kanarietjes gekregen :)
Ze zitten in een zeer klein kooitje, en wil ze daarom in de volière zetten.
Maar in de volière zitten de 3 grasparkietjes.
Kunnen grasparkietjes samen bij kanaries zitten? :-\

Safrena

Hey Katrien

Kanaries zet je liever niet bij grasparkieten

Persoonlijk heb ik er een slechte ervaring mee

vele groetjes

Anita - Marisa

Hallo Katrien,

Ook wij raden je aan om je kanaries niet bij je parkieten te zetten.

Wij hebben hier ook slechte ervaringen mee. Wij hebben zelf ook een kanarie gehad. Op dat moment hadden we 2 parkieten. Ze hadden allemaal een eigen kooi en vlogen ook niet samen los (de 2 parkieten wel samen).
Maar ze waren altijd zo nieuwsgierig naar elkaar en wilden graag bij elkaar zijn, toen hebben we de fout gemaakt om ze samen los te laten vliegen. Tussen de ene parkiet en de kanarie ging het wel goed (als we er maar bij bleven)! Maar de andere parkiet heeft de kanarie erg hard aangepakt, gelukkig waren we in de buurt en konden we snel ingrijpen. De kanarie zijn nek en hoofd was helemaal kaal geplukt!  :(
In die zin is het goed afgelopen, want de parkiet had de kanarie ook dood kunnen bijten.

Wanneer de kanaries en parkieten samen zitten, kun je er ook niet de hele dag bij blijven! Neem dit risico alsjeblieft niet. Misschien kun je een grotere kooi of een kamervolière kopen voor je kanaries. Pas ook op met het geslacht van je kanaries. Als je 2 mannetjes en 1 vrouwtje hebt, kunnen de mannen erg gaan vechten tijdens de broedperiode (maart -juni ongeveer).
Hier moet je sowieso rekening mee houden. Parkieten paren vaak niet als zij geen broedhok hebben, maar bij kanaries is dit niet zo! Kanaries paren ook als zij geen broedplaats hebben en leggen dan gewoon hun eieren in hun voerbakje of op de grond.

Liefs,
Anita en Marisa

katrien

Hey
ik de kanaries er toch ingestoken!
ik ben er toen hele dag bij gebleven voor de zekerheid en alles is zeer goed verlopen!
ze zitten er nu al 2 weken bij!
ze eten samen slapen samenb en pikken nooit naar elkaar! ;D
dus ik hoop dat et zo blijft maar ik denk van wel.

assepoester

Ook ik heb een parkiet en een kanarie samen gehad, wel ieder een eigen kooi, maar verder gewoon samen los, soms buurten bij elkaar in de kooi, samen gezellig op stok etc.
Ging heel goed en was erg leuk om te zien. Maar misschien was dat een uitzondering!

groetjes van barbara

Anita1983

Dan ga ik dit topic nu sluiten.
Je hebt antwoord op je vraag gekregen, waar je overigens je eigen weg in gezocht hebt.
Gelukkig dat het deze keer goed is gegaan en hopelijk blijft het ook goed gaan.

Liefs,
Anita