Kiemzaadjes

Gestart door Meltjuh, juni 30, 2006, 19:18:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal,

In mijn eerste jaar moest ik voor het vak volierevogels op de juiste manier zaadjes laten kiemen. Hier zitten vitamine in dus is het eigenlijk wel een leuk idee voor jullie parkietjes

Let op het moet wel precies gebeuren zoals hier staat ivb met alchohol vorming

De beste zaadmengsel voor grasparkietjes zijn:
- Katjang idjoe
- Wit millet
- negerzaad


Je neemt ongeveer een halve eet lepel per parkiet en doe dat in een bekertje/schaaltje
Doe daar een laag warm water bij en zet het bekertje/schaaltje op een warme plek.
Laat dat 8 uur staan. (Bijvoorbeeld als je gaat slapen)

Leeg de inhoud in een zeefje zodat de zaadjes erin blijven ziten.
Spoel de zaadjes beetje om met lauw water en laat ze uitlekken op een warme plaats.
Herhaal dit een aantal keer gedurende 24 uur. (voordat je gaat slapen kan je het voor het laatst doen en dan als je wakker word gelijk weer). Het is erg belangrijk dat je de zaadjes vaak omspoelt!


Als het goed is komt er dan net een worteltje uit het zaadje. Is dat het geval dan zijn de kiemzaadjes klaar om te geven!
zo niet dan spoel je ze nog een aantal keer om en laat je ze nog even op een warm plekje staan.

Gezond en voor de parkietjes super lekker ;D



Nina

Hé, dat ga ik eens proberen! Leuk dat je het met ons deelt.  :)

Groetjes

Josephine

Leuk dat je dit hier vertelt! Ik ga het een keer uitproberen, ik had afgelopen week ook een topic gelzen over kiemzaad, daaruit begreep ik dat je zaadjes in potgrond moet leggen en dan elke dag met water besproeien. Dan gewoon laten uitgroeien tot er ook blaadjes uitkomen. Dat zou ik ook al gaan proberen, maar ondertussen nog niet gedaan... ::) .

Maar kan je dit ook gewoon geven? dus dan bedoel ik zaadjes gezaaid in potgrond en met blaadjes?

Groetjes Josephine

Safrena

#3
Hey Josephine

Als je het andere topic gelezen hebt vind je daar je antwoord op je vraag ook terug ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8232.0

Ja ze mogen ook de die blaadjes hebben zoals Metljuh verteld of gekiemd in potgrond

Kijk ook even op onderstaande link (rechter kolom onderaan bij lekkere recepten)

http://www.parkietenplezier.tk/

vele groetjes