parkiet weg :-(

Gestart door Sneekparkietjes, juni 19, 2006, 13:32:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sneekparkietjes

Hallo,

wij hebben een (groot) probleem en ben bang dat we er niks meer aan kunnen doen..

Wij hebben twee parkieten, een gele en een blauwe, en we zetten ze regelmatig buiten neer, vinden ze wel lekker.

Nou was het gister dus ook zo, en op een gegeven moment hoorden we een hele harde klap en toen we gingen kijken, lag de kooi om en één parkietje (de blauwe, Henkie) die was weg...

De gele zat heel angstig in de tralies.. Die kon er wel uit vliegen, want de kooi lag op zijn kant met de bak er af, maar deed dat gelukkig niet.

De buurman zei dat hij wel een grijze kat zag weglopen...

Nu zijn we bang dat of de kat de parkiet heeft.. of (dat denken we eerder) dat hij is weggevlogen.

We hebben +/- 5 minuten later de kat zien zitten in de tuin van de buren een eind verder van ons, maar die zat daar gewoon en volgens mij als een kat een vogel pakt, dan nemen ze die mee naar een "sneaky" plekje en dat was bij deze kat niet het geval. Daarom denken we dat Henkie misschien is weggevlogen.

Ik denk dat de kat zelf ook is geschrokken van de klap en hem is gesmeerd en waarschijnlijk is Henkie ook weggevlogen..

Heeft iemand een idee wat we kunnen doen, we hebben gisteravond de hele avond nog met de gele parkiet buiten gezeten, in de hoop dat hij ging fluiten en dat Henkie dat hoort en misschien terugkomt.. Maar Chicka is zo stil als wat en geeft geen kick....

En vannacht hebben we de gele parkiet op de tafel voor het raam laten staan, en het bovenste raampje open, in de hoop dat Henkie misschien terug komt en naar binnen vliegt..

Zijn er ergens misschien parkietengeluiden te vinden die we aan chicka kunnen laten horen dat hij gaat fluiten, en misschien dat Henkie het dan hoort..

groetjes !

Sonja

Hoi Sneekparkietjes,

Wat verschrikkelijk dat jullie Henkie kwijt zijn. :(
Hoe e.e.a. precies is gegaan, daar zullen jullie nooit achter komen. Maar het ergste is dat Henkie weg is. Ik denk dat de kat de kooi heeft omgegooid, en dat Henkie van schrik is ontsnapt. Een 'geluk' bij een ongeluk is dat Chicka niet is weggevlogen.

Je kunt Henkie hier als vermist opgeven:
http://www.amivedi.nl/

En vraag in de buurt of ze hem gezien hebben. Ga ook kijken bij mensen die een voliere in de tuin hebben, vaak komen ze op de geluiden van de vogels af.
Je kunt ook briefjes ophangen bij dierenartsen, supermarkten e.d.

Ik hoop dat jullie hem terug zullen vinden.

Groetjes, Sonja.

Sneekparkietjes

Ja inderdaad gelukkig is Chicka niet weggevlogen!

We zijn al wezen vragen bij de buren etc. en ze zouden er op letten.

Denk inderdaad dat we maar briefjes op moeten hangen, meer kunnen we ook niet doen, ja chicka moet nog even gaan fluiten als ze buiten zit, maar dat doet ze niet, dat is zo jammer..

Staan hier op de site ook geluiden van parkieten?? dan kunnen we die buiten als chicka in de kooi zit even afspelen..

Naar ik weet hebben ze bij ons in de buurt/straat geen volieres, de meeste mensen hebben katten  >:(

Ik vind het ook zo sneu voor chicka want die is nu helemaal alleen, altijd waren ze met zijn 2en, samen door de kamer vliegen etc.. Zie je dat arme beestje alleen in die kooi zitten.

We zeiden al dan moet er binnenkort maar een andere bij, maar je weet natuurlijk nooit of het wel klikt, en chicka is wel een beetje een "bitch" zeg maar..

Maar goed, hoop dat we hem weer vinden!

groetjes van José

missie_go

heej, jammer van je verlies..
mij is het ook eens gebeurt.. we hebben zo'n cd met vogel geluiden van australie, waaronder parkietjes.. we hadden het keihard opgezet,, maar ht heeft niet geholpen :(
ik hoop dat je hem nog terugvindt! ;)

succes en groetjes van margo

Josephine

hoi,
Wat ontzettend vervelend zeg! Ik heb wel een site met vogelgeluiden, maar naar mijn weten staan daar geen geluiden van parkieten op. Wel van andere vogels wat je misschien kan proberen... Als ik thuis het geluid van een mus laat horen is mijn parkiet erg blij en begint mee te fluiten. Dus misschien kan je dat ook wel doen.

Je moet echt niet de geluiden laten horen van grotere vogels dan parkieten, zoals kraai etc... Dan worden ze bang!

Ik hoop dat je parkietje snel weer terug komt!

Groetjes Josephine

Maur@

http://members.chello.nl/vermerris/

Dit zijn filmpjes van onze twee babyparkietjes, met parkietengeluid. Probeer maar. Ik hoop dat het gaat lukken.