Onze parkiet eet (nog) niet

Gestart door Rico, juni 16, 2006, 09:45:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rico

Hallo!

Sinds 2 dagen hebben we hier een nieuwe parkiet, Rico. Volgens de dierenwinkel is hij nu zo'n 2 maanden oud. Op de dag dat we hem gehaald hebben, heeft hij alleen maar heel stil in zijn hokje gezeten. Na veel tegen hem aangepraat te hebben, begon hij gister al wat te fluiten. Vanmorgen heeft hij ook al wat zitten fluiten, er komt steeds meer leven in. Echter, voor zover we hebben kunnen zien, heeft hij nog steeds helemaal niks gegeten of gedronken. Het voerbakje zit vol met zaadjes, op de bodem van de kooi liggen zaadjes en er hangt ook een soort zaadjesstok in de kooi. Nergens hebben we hem van zien eten en er vallen ook nergens lege schilletjes te bekennen. Gedronken heeft hij naar onze mening ook nog steeds niet. Heb net wel een beetje gesproeid met de plantenspuit, dat leek hij wel leuk te vinden.

Is het normaal dat een nieuw parkietje de eerste dagen helemaal niets eet of drinkt? Kan hij het eten niet vinden, of is hij nog een beetje van slag en beginnen ze later pas met eten en drinken?

Sonja

Hoi Rico,

Welkom op het forum! :)

Je parkietje moet nog helemaal wennen aan al het nieuwe om zich heen, en dat duurt eventjes. ;)
Dat hij nog niet meteen gaat eten, is ook normaal en komt vanzelf goed.

Kijk maar even bij deze link: (even naar beneden scrollen, naar "jonge grasparkieten")

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Veel plezier met je parkietje!

Groetjes, Sonja.


missie_go

in het begin at die van mij ook helemaal niet!!

maar bij mij heeft het ook geholpen om met de hand/lepel voor hem te houden..
daarna heeft hij gewooon alles gegeten in het bakje

succes ;D

Pietjes

Mijn plukkie eet ook bijna niets anders dan het gewone voer en trosgierst.
Van die knabbelstangen vindt mw wel lekker en tegenwoordig kickt ze op komkommer  ??? mal beest. Ze heeft het overigens wel altijd aangeboden gekregen. Eivoer meng ik altijd met een heel klein beetje water en dan door het beetje gewone voer, anders eet mw dit ook niet.

Wel een zuunig beestje  ::)

Kiwi en Weepeetje

Hoi!

Toen ik kiwi net had at hij ook nog niet ( zelfstandig ). Wat ik toen gedaan heb is, elke paar uur een beetje nat voer voor hem op een schoteltje gedaan en daar at hij wel van, en natuurlijk ook een bakje in de kooi gehangen. op een gegeven moment kreeg hij door dat hij daar ook uit kon eten en ging het eigenlijk vanzelf.

groetjes,
sabrina