Wanneer mag een parkiet in z'n kooi mee naar buiten?

Gestart door bosco, juni 13, 2006, 12:03:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosco

Hai allemaal,

Mijn parkietje "Spetter" is op 01 januari 2006 geboren en heeft een grote kooi waarin ze zich prima vermaakt.
Nu vraag ik me af of ze al in de kooi mee naar buiten mag (ze is nu dus ruim een half jaar oud) of is ze nog erg bevattelijk voor ziek worden?
Wij hadden een valkparkiet die ik met dit weer altijd lekker buiten (onder de parasol of op een andere manier in de schaduw) buiten zette, die vond dat heerlijk.
'
Moet het echt windstil zijn?

Groetjes van Anke en Spetter

Chantalleke

Hoi Bosco,

Nou volgens mij kan Spetter met lekker weer best mee naar buiten hoor! Als je zoals je zelf al aangeeft haar maar goed in de schaduw zet. Een klein briesje wind kan geen kwaad. Als het maar niet op een plek is waar de wind meer een tocht lijkt.

Veel plezier!
Chantal

Rowan

ik zet mijn parkietje ook wel is buiten neer. lekker in de schaduw. maar dat doe ik alleen als er iemand bij is. anders kunnen de katten vogels enz. het parkietje bang maken of iets aan doen. maar met dit weer is het wel heel erg warm. ik doe het meestal s'avonds als het wat afgekoeld is.

bosco

Maakt het dus niet uit hou oud de parkiet is?

Zou het mezelf nooit vergeven als hij ziek wordt omdat ik hem buitenzette.

Uiteraard is er iemand aanwezig als de kooi buiten staat.

Groetjes,
'
Bosco

Chantalleke

Ik denk dat ze met een half jaartje bij goed weer best naar buiten mag. Wat denk je trouwens van alle parkietjes in buitenvolieres? Het verschil is natuurlijk wel dat er in een buitenvoilere ook wel 'schuilplekjes' zullen zijn en die parkietjes gewend zijn om buiten te leven. Maar ziek worden kan ook binnen helaas  :(

Ons eigen parkietje Billy was nooit buiten geweest en heel erg ziek. Maar toen zij beter was hebben we haar in de nazomer echt wel mee naar buitengenomen hoor. Het was toen lekker warm, weinig wind en in de schaduw was het lekker om te zitten. Ze was toen net 3,5 maand oud.

Neem je parkietje niet mee naar buiten als je zelf ook met plezier zonder trui buiten zit zou ik zeggen  ;)

Annemarie

Hallo,

Ik heb ook een parkietje die net een half jaartje is en die gaat gewoon lekker mee naar buiten. Ze is er niet ziek of verkouden of zo van geworden dus dat kan gerust. Zorg inderdaad wel voor genoeg schaduw en geen tocht. Wat ze ook heerlijk vinden als het warm is, is besproeid worden met de plantenspuit. Die van mij gaan daar echt voor zitten!

Annemarie

Nina

Houd het wel goed in de gaten, hoor. Ik ging laatst éven naar de wc toen ik buiten zat, kom ik terug, zit die kat van de buren er alweer naar te staren!