Joepie....

Gestart door Saskia, mei 28, 2006, 22:32:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saskia


het zit niet goed... en ik weet niet wat ik nu moet...

Ondanks mijn pogingen dat ik Joepie probeerde weer te laten vliegen heeft het tot nu toe niet mogen baten.. Alleen als ik dr maar hard genoeg aanmoedigde dan wilde ze wel, maar anders vertikte ze het.
Zo viel ze nog wel eens van een stokje, maar in plaats van dr vleugels te spreiden, laat ze zich vallen.

Heel lang is dit goed gegaan, tot gisteren... waarschijnlijk is ze op dr ruggetje gevallen, want lopen kon ze niet meer. Door mijn gladde laminaat glijden dr pootjes onder dr lijfje vandaan en steunt ze op dr buikje.

Ik heb van de kweker een telefoonnummer gekregen van een goede dierenarts, gebeld... *natuurlijk was het nét 18 uur geweest* maar gelukkig kreeg ik een bandje met een vervangend nummer.

Door het opnoemen en beschrijven van wat er aan de hand was, kan het niet anders dan dat ze verlamd is geraakt.. Het enige wat ik kon doen is dr in een bak zetten, zonder stokken en warm houden.. en bidden...

Vandaag was het niet beter...

Ik weet niet wat ik nu moet.. Ik ga morgen wel even weer bellen, maar wat als dit zo blijft... Joepie kan nu naast niet vliegen, ook niet lopen, op dr pootjes staan en op een stokje zitten... Zou dit te "verhelpen" zijn door te revalideren... ?

:(

Parkieten-Freak

Ik vind het moeilijk om je hierin een advies te geven Saskia.
Eigenlijk lijkt het me beter dat je morgen  met Joepie naar de dierenarts gaat om een diagnose te laten stellen.
Pas dan kun je beslissingen nemen.

Daarnaast zou ik een vogel die NIET kan vliegen, niet zonder begeleiding uit de kooi laten. Hij of zij mag er wel uit, maar je moet ten alle tijde zorgen dat deze vogel nooit hard kan vallen. Je zou bij wijze van spreken een speelkwartiertje voor je vogel kunnen  maken waar hij een beetje kan klauteren maar nooit hard kan vallen.


Saskia


Morgen avond ga ik met dr naar de dierenarts. Vandaag ging helaas niet.
Dr Feld is er helaas zelf niet, die heeft deze week vakantie, maar ik kan niet tot volgende week wachten..

Echt, het ziet er triest uit. Gelukkig is het wel duidelijk dat ze geen pijn heeft, ze kwettert nog gezellig met Pino mee. Ze zitten dan wel niet bij elkaar, zo'n hecht stelletje is het helaas niet, en dan is Pino te druk voor Joepie.. maar dr spiegeltje maakt geloof ik een hoop goed, die krijgt een hoop verhalen te horen..


Saskia

even een update-je

Vanmorgen had ik Joepie in mijn handen, en had echt het idee dat ze aan het sterven was. Het was vreselijk om aan te zien..
De dierenarts kreeg ik maar niet te pakken, dus besloot maar om naar mijn werk te gaan en vanaf daar even te bellen.

Ik heb gebeld en kon meteen langs komen, ik Joepie weer ophalen en erheen... Ze is daar gebleven, en ze gaan het nog wel even aanzien. Ze heeft nu pijnstillers gekregen, en vanmiddag toen ik belde vertelde ze dat het al wat beter leek te gaan.
Morgen ochtend kan ik weer bellen....

Sonja

Hoi Saskia,

Och wat erg dat Joepie er zo aan toe is. :(
Ik duim voor je dat ze weer snel opknapt!

Veel sterkte en beterschap voor Joepie.

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Hoi Saskia,

Wat erg dat Joepie nu toch pijn blijkt te hebben :(.
Heel veel beterschap en sterkte!!

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

Ach jeetje Saskia, wat naar toch allemaal....... :(
Heel veel sterkte voor jou en Joepie!


Chantalleke

Wat ontzettend zielig dat Joepie nu toch pijn leek te hebben! Hopelijk knapt ze weer wat op bij de dierenarts en kan ze nog een tijdje bij jullie thuis genieten van haar parkietenleventje.
We leven met jullie mee

Veel sterkte en beterschap
Chantal

maartje

hoi saskia,
hoe is het met Joepie? al gebeld? ben benieuwd
sterkte met je patientje

Saskia


Ik heb vanmiddag gebeld, maar de dierenarts zelf had nog niet naar dr gekeken. De assistente kon wel zeggen dat het in ieder geval geen doodziek vogeltje is, maar dat ze vandaag nog niet mee naar huis kan...

Morgenmiddag weer bellen...

Maur@

Jeetje kost toch niet zoveel moeite even naar Joepie te kijken. Alhoewel denk ik net, geen spoed is ook wel een goed bericht. Het is dus nog afwachten. Sterkte in elk geval met het wachten en een kopveerkriebel voor Joepie.

Saskia


Ze was net terug van een huisbezoek wat erg ingrijpend was geweest. Ze was nog maar een kwartier oid op de praktijk.

Ik hoop echt dat ik Joepie toch snel mag ophalen.. ik vind het echt niet leuk dat ze niet hier is... :(

Meltjuh

Hoi Sakia,

Ik hoop voor je dat Joepie snel weer thuis is

Sterkte ermee :(

Saskia


Joepie is gisteravond helaas overleden.....

Sonja

Hoi Saskia,

Wat ontzettend verdrietig, dat Joepie het niet heeft mogen halen. :(
Een schrale troost, maar je hebt er alles aan gedaan om Joepie beter te laten worden.

Ik wens je alle sterkte met het verlies van je kleine vriendje.

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Saskia

Wat verschrikkelijk erg voor je dat joepie er niet meer is  :'(

Ook ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je lieverd

vele groetjes

Idske

Hee,

Heel veel sterkte met het verlies van Joepie!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Chicowen

Heel veel sterkte met het verlies van Joepie.
Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Hoi Saskia,

Wat verschrikkelijk verdrietig dat Joepie het niet gehaald heeft :(. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je gevleugelde vriendje.

Groetjes, Ingrid

Lijntje

Wat verdrietig dat je kleine lieverdje is overleden.. in ieder geval heeft ie veel zorg en liefde van jou gehad. En ondanks het vervelende einde een heel fijn leventje gehad! Sterkte ermee..
Groetjes Annelijn