Hoe oud is dit parkietje?

Gestart door Casanova, mei 25, 2006, 12:01:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Casanova

Hey allemaal

ik vroeg me af hoe oud mijn parkietje is, want hij is een tijdje geleden gewoon aankomen vliegen  :-X Hij heeft iets naar achter op zijn hoofd nog hele lichte streepjes, maar dat is op de foto niet te zien Ook heeft hij hele lichte keelstippen. Zou iemand mij kunnen zeggen hoe oud hij ongeveer is?

groetjes Casanova

[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Hey Casanova

Het is jammer genoeg nog moeilijk te zeggen hoe oud een parkietje is al hij zijn eerste rui heeft gehad

En aan de kleur van de neusdop te zien heeft jouw parkietje zijn eerste rui al gehad

vele groetjes

Casanova

#2
hey
wanneer heeft een parkietje dan ongeveer zijn eerste rui? hij gaat nu trouwens weer in de rui  :-X
grtjs

Safrena

Hey Casanova

Een eerste rui van ene parkietje is rond de drie à vier maanden
Maar aan de kleur van de neusdop van je parkietje te zien is hij deze al voorbij

Parkietjes die binnen zitten gaan trouwens een viertal keer per jaar in de rui

vele groetjes

Casanova

Hey

Dank je voor je antwoord  ;D nu heb ik weer wat bijgeleerd  :P

m@r

ik denk niet dat je pietje oud is.
hij zit nog mooi strak in de veren.
en ik kan het mis hebben maar ik vind parkieten veranderen als ze een jaar of 3-4 zijn geweest

Chantalleke

#6
Ik ben het niet helemaal met M@r eens. Wij hebben namelijk een parkietje wat bijna 4 jaar oud is en zijn verenpakkie is nog steeds even mooi en lekker fel als bijvoorbeeld 2 jaar geleden. Het is heel erg afhankelijk van de verzorging hoe een parkietje erbij zit. Als hij of zij voldoende gevarieerd eten krijgt blijven zijn veertjes mooi glanzen.

En bovendien....wat is 3-4 jaar oud voor een parkietje nu eigenlijk? Ik vind dat absoluut nog niet oud! Ze kunnen wel 15, sommigen zelfs wel 20, jaar oud worden!  :-X Het is waar dat het grootste deel van de parkietjes in Nederland die respectabele leeftijd niet halen, maar het kan echt hoor.

Ow en @ Casanova....wat een prachtig parkietenkereltje heb je trouwens!  :-*

m@r

ik heb ook niet gezegt dat hun verenpak gaat veranderen.
ik bedoelde meer hun karakter.
ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven,maar bij mijn parkieten heb ik altijd het gevoel of hun gedrag ouder wordt.
ze worden volwassener,rustiger.
maar ik zeg er wel bij dat ik dat dus bij mijn parkieten merk..
ze krijgen bij mij ook een uitstekende verzorging.

manette

Wat een bijzondere kleur heeft dit parkietje!

Ik heb begrepen dat je aan de ring om zijn oogjes de leeftijd kunt schatten en ik zie duidelijk een ring om zijn oogjes, al kan ik niet goed zien of de ring zich bovenaan helemaal sluit. Als ik ervan uitga dat het parkietje niet opgewonden was toen je de foto maakte (want dan verkleinen de oogjes zich ook), zou ik aan de hand van de ring zeggen dat hij in ieder geval 1 jaar is, of misschien wel wat ouder.

louise


Heb een site gevonden om de leeftijd te schatten van een parkietje! zou te maken hebben met de streepjes op zijn kopje! er staan ook voorbeeldjes bij...

http://www.geocities.com/budgie-place/p_age.html

ik vroeg me het namelijk ook af van ons louise die onlangs ook kwam binnenfladderen bij ons!

Annika

Citaat van: manette op juni 01, 2006, 00:17:06
Wat een bijzondere kleur heeft dit parkietje!

Ik heb begrepen dat je aan de ring om zijn oogjes de leeftijd kunt schatten en ik zie duidelijk een ring om zijn oogjes, al kan ik niet goed zien of de ring zich bovenaan helemaal sluit. Als ik ervan uitga dat het parkietje niet opgewonden was toen je de foto maakte (want dan verkleinen de oogjes zich ook), zou ik aan de hand van de ring zeggen dat hij in ieder geval 1 jaar is, of misschien wel wat ouder.

hier sluit ik me bij aan, ook ik zie nml een hele duidelijke iris

Tijnie

ik wil geen angst zaaien ofzo maar je parkiet heeft een witte rand onder z'n neusdopje. Lijkt een beetje op een beginnende schurftmijt (zo begon Yago ook). ik zeg niet dat het zo is maar je kan het even in de gaten houden. Bovendien is het vrij simpel te behandelen (vaseline)

Tijnie

Moppers

CiteerHeb een site gevonden om de leeftijd te schatten van een parkietje! zou te maken hebben met de streepjes op zijn kopje! er staan ook voorbeeldjes bij...

Ik vraag me ook wel eens af hoe oud mijn twee (geadopteerde) parkietjes zijn. Deze site helpt me er echter niet verder mee, want hij geeft na 'ouder dan 8 maanden' geen kenmerken meer. En het was me allang duidelijk dat Binky en Deuntje volwassen zijn.

Weet iemand kenmerken waaraan je zou kunnen zien of een parkiet bijvoorbeeld 2 of 6 is?
Ik vraag me wel eens af hoe lang ze mee zullen gaan (hm, dat klinkt botter dan het is). Maar ik vraag me vooral af hoeveel jaar ze al ervaring in het leven op hebben kunnen doen. Het enige wat ik zie is dat Deuntje ouder is dan Binky.

(maar even een plaatje erbij, mocht iemand willen zien over wie ik het heb, ookal is hij niet erg scherp)

[verwijderd door de beheerder]

emceeelwee

Hoi Casanova,

Ik wil even melden dat je een mooi mannetje hebt.

Hoe oud hij is weet ik niet, ik heb daar weinig verstand van. Maar zijn dop is inderdaad erg blauw.

Mijn Kiki is 2,5 jaar en zijn neusdop is nog net zo ligt als op de foto links.

Succes met het uitzoeken,

Groetjes,

Maartje

Xx GrAsPaRkIeT xX

heej...

ik weet niet of jullie hier wat aan hebben, maar mijn parkietjes van 8/9 weken hebben nog helemaal zwarte oogjes, streepjes op het hoofd en een lichtrose neusdop. Dat hoort bij het jong zijn.

Dat van die oogjes heb ik ergens gelezen. Bij Casanova's parkiet zie je een nog niet zo'n grote rand om de ogen dus ik schat hem nog niet heel oud. Ik denk ongeveer 2 jaar ofzo.??

gokje hoor!

ik hoop dat je hier wat aan hebt...  ;)
groetjes ilse!!