Tam maken van 2 parkieten

Gestart door kisatsu, mei 23, 2006, 18:07:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kisatsu

Hallo allemaal :)

Ik heb mijn vader pas overgehaald tot het kopen van een parkiet. Alleen nou zitten we te denken of het misschien beter is dat we er twee kopen, gezien ik nog op school zit. Maar zijn twee parkieten wel makkelijk tam te maken? Ze zullen beide in 1 kooi zitten en ik hoop dat dit geen problemen gaat opleveren van het tam maken van mijn a.s parkietjes.  :-* Of zal het juist misschien we sneller gaan, gezien de een de ander kan gaan na-apen?

Alvast bedankt!  ;D

Safrena

Hey kisatsu

Welkom op het forum

Twee parkietjes samen in een kooi kun je ook tam maken
Het kan iets langer duren dat met een parkietje maar het kan heel zeker

Kijk ook even rond op het fourm daar zul je heel veel tips vinden over het tam maken
en nog meer antwoorden op je vraag

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Vele groetjes

kisatsu

Bedankt Safrena :) Dan hoef ik nu alleen nog te kijken voor een mooie ruime kooi en dan ben ik er helemaal klaar voor  :P

--!Kim!--

Een parkiet is een erg sociaal diertje, als je veel wegbent is het in het belang van de parkiet om er 2 te nemen. Parkieten hebben eigenlijk 1 vast maatje, met de andere zijn ze gewoon vriendjes. Als je maar 1 parkiet neemt zal deze jou dus als vaste maatje zien.. hij wordt dan tammer.. echter zijn 2 parkieten ook prima tam te maken, wel duurt het langer en zullen ze net wat minder "aanhankelijk" naar jou toe worden omdat ze veel met elkaar bezig zijn.. ze zullen dus niet altijd aandacht voor jou hebben. Je kunt ze wel gewoon op je hand laten zitten en spelletjes met ze doen... enne.. in het belang van de parkiet(en) lijkt het mij dus het beste dat je er 2 neemt.. (hier ook zo) Succes!  :)