regenboog parkiet

Gestart door Josephine, april 30, 2006, 19:44:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

hoi, toen ik de foto van mijn aprkiet aan iemand liet zien dacht ze dat ik een regenboog parkiet heb. maar wat is dat? ik zal een foto laten zien, en ik zou het fijn vinden als iemand zou willen kijken of het een regenboog parkiet is.alvast bedankt!

het lukt me niet om de foto bij dit bericht te krijgen maar ik probeeer om hem als me avater te doen als het neit duidelijk is zal ik hem naar iemand per mail opsturen...

Josephine

#1
ik krijg het niet voor elkaar een foto te plaatsen want de foto is te groot! hoe kan ik hem toch laten zien? >:( :(

De foto verkleinen wellicht? ;)
Gr. PF

Parkieten-Freak

#2
Dat is een regenboogparkiet. :)



Ingrid

Een technisch stukje over de regenboogparkiet (helaas geen foto):

Kleurstandaard Regenboog

De regenboog is een combinatie van opaline, witvleugel, geelmasker en de blauwfactor. Deze combinatie dient te voldoen aan de standaard van de opaline, witvleugel, hemelsblauw, kobaltblauw, mauve, violet of grijs en geelmasker. De intenisteit van het geel is afhankelijk van de gebruikte geelmasker factor. Bij de geelmasker type 1 is de kleur citroengeel. Bij de geelmasker type 2 is het diep geel en bij de Australische geelmasker is de kleur diep goudgeel. De witte delen van de grasparkiet in de blauwserie op het front, masker en de nauwelijks zichtbare ondulatie tekening op de achterschedel zullen een gele waas tonen, behorende bij het gebruikte type geelmasker.

Tekening:
Op wangen, achterhoofd en nek, zijn de zomen van de ondulatie tekening vaag, met geel bewaasd, op een ondergrond in de lichaamskleur.
Vleugels:
Gebroken wit
Primaire velugelpennen:
Gebroken wit
Primaire staartpennen:
Blauw
Secondaire staartpennen:
Uiteinden blauwgrijs. Een gele waas, anders dan op de witte delen, is toegestaan.

Bron: http://www.nbvv.nl/standaardeisen/pdf/grasparkieten.pdf


Safrena

Hey Josephine

Kijk ook maar eens bij onderstaande link ;)
Daar vind je nog een andere link terug naar regenboogparietjes ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=4422.0

Vele groetjes

Josephine

allemaal bedankt voor de reacties. Ik weet voldoende!

Kleintjes

Hoihoi,

was net even door dit topic aan 't lezen.

Wat 'n prachtig diertje zeg! Werd er op slag verliefd op :-* :-* Zou ook wel zo een willen hihi, maar ik ben ook zeer tevreden met de boefjes die ik nu heb hoor ;) Vooral met Pino ben ik erg blij, hij is al 8 jaar bij mij en nog steeds hartstikke fit  :D. Uiteraard ben ik ook erg blij met Tweety en Silly, Kyra ben ik soms niet zo erg zeker over maar ook hij mag er best zijn hoor, ondanks dat hij zo b*tchy is is 't ook wel 'n schatje.

Misschien dat als Tweety en Silly kleintjes zouden krijgen er ook wel 'n regenboogje uit kan komen, Tweet is geelmasker violet (of zoiets, in elk geval wel geelmasker) en Silly is bont, dus wie weet ;)

Maar goed, erg mooi beestje, mag wel bij mij op 't balkon landen hihi. Ik heb de foto overigens opgeslagen op m'n pc, vondt 't erg mooi dus heb ik die eventjes gebietst ;)

Groetjes en veel liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Josephine


budgie

Wie kan mij vertellen waar ik zo'n prachtige regenboogparkiet kan kopen? Is het mogelijk om 3 grasparkietjes in één ruimte te houden? Zo ja, wat is dan de beste verhouding qua geslacht?

Kleintjes

Hoihoi,

meer mannen dan popjes is beter omdat de meiden wel eens willen gaan vechten. Als je er 3 wilt is dat dus 2 mannetjes en 1 pop. Komt wel eens voor (heel enkele keer schijnbaar) dat de heren ruzie maken, dat is niet zo vaak voorkomend als bij de dames.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey budgie

Zo een diertje kan je bij een kweker kopen

Wat betreft het aantal parkietjes
Ik kies liever voor een even aantal parkietjes
Bij een oneven getal heb ik het gevoel dat er toch altijd eentje alleen is terwijl de andere twee lekker zitten kroelen

Heel belangrijk is dat je nooit meer popjes hebt dan mannetjes omgekeerd kan wel of koppeltjes

vele groetjes

budgie

Bedankt, Kleintjes en Safrena,
Maar waar zit nu zo'n betrouwbare kweker van regenbooggrasparkietjes? Ik vind de combinatie van groen, blauw en geel schitterend. Wat een mooie 'toverballetjes', die beestjes. Misschien moet ik een oproepje op het prikbord plaatsen.

Ingrid

Heel soms kun je ze in een goede dierenwinkel ook wel tegenkomen. Laatst had "mijn" dierenwinkel regenboogparkietjes, dat waren ook echte en niet als zodanig verkocht. De eigenaar vertelde eerlijk dat er maar één bij zat die echt een zuivere regenboog genoemd mag worden. (Alhoewel de andere ook regenboogjes waren, maar die voldeden niet helemaal aan de standaard die daarvoor geldt en niet helemaal 100% zuiver waren.)

budgie

#13
Bedankt voor de tip. Ik koop echter liever geen parkietje in een dierenwinkel, maar wel bij een kweker met liefde voor zijn of haar vogels. Ik vind het altijd zo'n vreselijk tafereel in dierenwinkels: veel te veel vogeltjes in een veel te klein kooitje in een donker hoekje. ik heb nog nooit een dierenwinkel gezien waar de vogeltjes lekker in de frisse lucht en met voldoende daglicht gehuisvest waren. Bovendien kun je bij een kweker een jong diertje kopen.
Ik wacht wel af of ik nog meer tips krijg. Ik heb er geen haast mee, want eerst komt het parkietje van Melanie (meltjuh) nog bij mij wonen.

Daarom schreef ik ook een goede dierenwinkel. Geloof me die zijn er echt wel, toevallig heb ik er 1 in de buurt ;). Hiermee wil ik niet zeggen dat je een parkietje in de dierenwinkel moet kopen, ieder zijn eigen keuze ;). Gr. Ingrid