Paren??

Gestart door Jessie, mei 19, 2005, 08:07:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jessie

Ik heb dus 2 parkieten, Rory een mannetje en Jessie een vrouwtje.....nu zie ik dat ze sinds gisteren volgens mij proberen te paren.....Rory gaat dan op haar zij liggen en Rory gaat er boven op staan......m'n vriend zegt dat ze aan het spelen zijn, maar volgens mij zijn ze gewoon aan het proberen om te paren......wie weet dit??

Safrena

Hey Jessie

Hoe oud zijn je parkietjes?

Als je parkietjes jonger dan een jaar zijn is het inderdaad spelen.

Als ze 1 jaar of ouder zijn en het mannetje op het popje staat dan zijn ze inderdaad aan het paren maar ik dacht niet dat het popje haar op haar zij zou leggen.
Meestal blijft ook zij gewoon rechtstaan

vele groetjes

esther

Het popje gaat inderdaad niet op haar zij liggen.

Het popje gaat wat meer plat op haar buik liggen en maakt soms een beetje holle rug.
Het mannetje gaat boven op het popje staan (valt er in het begin regelmatig af)
en als het lukt slaat het mannetje vaak één vleugel rond het popje en wrijft met zijn bips tegen die van het popje aan.

Groetjes Esther

Jessie

ze zijn nog niet 1 jaar.......dus dan zal het wel spelen zijn......haha, rare manier van spelen dan!

Annika

Citaat van: esther op mei 19, 2005, 11:52:36
Het popje gaat wat meer plat op haar buik liggen en maakt soms een beetje holle rug.
Het mannetje gaat boven op het popje staan (valt er in het begin regelmatig af)
en als het lukt slaat het mannetje vaak één vleugel rond het popje en wrijft met zijn bips tegen die van het popje aan

het zou wel een voorbode kunnen zijn dat ze later wel zullen paren, maar meestal niet zonder broedblok.
Zoals Esther het uitlegt klopt het precies!

Groetjes Annika