Welke plant is geschikt voor parkieten??

Gestart door Ingrid, mei 05, 2005, 23:42:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingrid

We weten inmiddels welke platen giftig zijn voor onze gevleugelde vriendjes, maar welke planten zijn dan wel geschikt?
Ik sta voor nieuwe aanschaf (de ficus is inmiddels gesloopt) en naast mooie wil ik ook veilige planten in huis, zodat ik Blizzard en Luna niet steeds van de planten hoef weg te jagen.
Eventueel zou ik een fruitboompje binnenshuis kunnen zetten, die is in ieder geval niet giftig en de blaadjes ook niet, neem ik aan.

Heeft iemand een idee welke andere planten geschikt kunnen zijn?

Gr. Ingrid

Safrena

Hey Ingrid

in onderstaande link onderaan vind je een lijstje met " eetbare" planten

http://www.valkparkiet.com/nl/files/planten.htm

vele groetjes

Ingrid

Hoi Safrena,

Daar had ik al gekeken, maar dat zijn buitenplanten en ik zoek juist kamerplanten :wink:.

Gr. Ingrid

oeps sorry dat wist ik niet  :wink:
gr safrena

Meltjuh

op de site staat dat kattegras niet giftig is.
maar je kan natuurlijk ook een aantal  Bio Boxjes neerzetten :)

Tjipie lover

Een grote pot vullen met de zaden van de Bio-Box.
Heb ik ook gedaan, ziet er ook nog heel leuk uit.
En lekker dat mijn parkieten dat groen vinden!!!!!!!
Kun je het helemaal zien opgroeien, elke dag weer een stukje gegroeid.
Bij mij tillen de zaden ook wat modder op, hehe lijkt heel grappig zo'n dak boven de planten hoofdjes.
Groeten Ank.

Ingrid

Ik zoek juist iets waarin ze kunnen klimmen :wink:. Dus niet alleen waar ze aan kunnen knabbelen, want groenvoer is er genoeg.

Gr. Ingrid

Jorijn

Ik weet dat het niet is wat je zoekt, Maar wat dacht je van een zelfgemaakt parkietenboom van wat fruittakken?

Avontuur genoeg zou je zeggen. En aangezien fruittakken niet giftig zijn ofzo, Kunnen ze er ook aan knabbelen :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ingrid

Hahaha Jorijn, ook dat hebben ze al :wink:. Nu hebben ze de ficus gesloopt en er moet gewoon een andere voor in de plaats. Ten eerste omdat ze het gewend zijn om daar op die plek in een plant te spelen en ten ten tweede omdat ze op die manier de andere planten met rust laten.

Parkieten-Freak

Ik zou er gewoon een nieuwe ficus Benjamin inzetten.......weer een nieuw uitdaging voor Luna en Blizzard! :D
Hihihihi :wink: