Verschil

Gestart door NoNNePoN, februari 21, 2006, 10:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoNNePoN

iemand die me kan vertellen wat de verschillen zijn tussen een engelse grasparkiet en een gewone?
kan best zijn dat het hier ergens staat


excusses dan hiervoor

ik heb al een stukje gevonden met de zoekfunctie over de grootte
maar wat is het verschil in karakter?
zijn ze bijtgraager, minder tam te krijgen?

ook lees ik in de zoekfuncties dat de meeste een gewoon grasje hebben
waarom is dit zo?

smartie

Ik ben ook geen expert op het gebied van verschillen tussen grasparkieten en engelse, maar hetgeen ik meen te hebben opgevangen wil ik best vertellen.

Engelse parkieten zijn speciaal voor de show gefokt, zijn groter van formaat dan grasparkieten. Omdat ze gefokt zijn voor dit doel zien ze er wat imposanter uit. Maar ook zouden ze door het fokken wat zwakker zijn dan de gewone 'wild'grasparkiet (ga me nu niet vragen hoe het dan zit met speciaal gefokte kleuren grasparkieten). Omdat Engelse parkieten wat groter en zwaarder zijn zouden ze ook iets slechtere vliegers zijn. Omdat de draagkracht niet optimaal zou zijn.

Wij hebben ook 2 Engelse parkieten gehad, maar het verschil in grootte is ook weer niet enorm ofzo. Qua karakter waren ze net zo lief en tam als de grasjes, maar dat is bij grasjes en engelse parkieten natuurlijk voor ieder individu verschillend.

Wil je meer weten: zoek dan eens via google!!

NoNNePoN

ok bedankt voor je antwoord
ik had al via google gezocht maar wat niet optimaal wat ik gevonden heb
bedankt hoor :D

kaboutertjes

Wij hebben een Engelse grasparkiet van een half jaar (Nanoe) en eentje van vier weken (Dippie) en Nanoe is zeer tam, als de kinderen spelen dan komt hij aanvliegen en speelt hij samen met de kinderen met hun speelgoed.
Vroeger hebben we altijd gewone grasparkieten gehad, en ik zie geen verschil in het vliegen.


Sylvia, Nanoe en Dippie