Stil En Speelt Niet

Gestart door johan, november 24, 2005, 16:48:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan

hallo,

ik heb sinds 2 weken een nieuwe parkiet.
oscar heet hij. nu wilde ik natuurlijk proberen om hem tam te maken.
ik ben nu al twee weken bezig, met me hand in de kooi met trosgierst erop, maar hij blijf gewoon zitten waar hij zit als ik me hand van hem weg houd. als ik met me hand dichterbij komt eet hij wel ervan. hij staat boven op mijn kamer. ik ben zelf heel de dag op school dus krijg hij overdag geen aandacht. wel s'avonds. ik heb hem expres bovenstaan omdat spruitje en speedy beneden zitten. ik heb wel heel de dag de radio aan staan. maar hij maakt geen geluitjes en speelt niet. zit af en toe alleen maar heen en weer te vliegen. als spruitje en speedy beneden kwetteren doet hij het ook wel. ik denk eigenlijk dat hij zich een beedje eenzaam voelt. wat kan ik eraan doen??? gewoon beneden zetten bij spruitje en speedy in de kamer(wel in aparte kooi) of gewoon boven laten staan???
mvg johan

Sonja

Hoi Johan,

Je kunt Oscar gerust in een aparte kooi in de buurt van Speedy en Spruitje zetten. Nu staat hij helemaal alleen boven, en hoort hij beneden wel zijn soortgenootjes gezellig kwetteren, dat is toch wel zielig, vind je niet?
Als je hem beneden in zijn eigen kooi in de buurt van je andere parkietjes zet, wennen ze vast een beetje aan elkaar, en krijgt hij toch de gelegenheid om al het nieuwe rustig in zich op te nemen.
Bovendien hoeft hij zo maar 1 keertje te wennen, anders moet hij eerst boven wennen (waar alles vreemd is) en later beneden nog een keer.

Het is al heel snel, dat hij al trosgierst uit je hand eet, je hebt hem tenslotte nog maar net.
Gewoon blijven oefenen, en vooral veel geduld hebben, dan gaat het helemaal goed komen!

Voor nog meer informatie over tam maken kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken, en bij deze link kun je ook nog kijken:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Veel plezier met je parkietjes! ;)

Groetjes, Sonja.