Man of vrouw? Albino

Gestart door Nadine, september 15, 2013, 11:09:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Ik hoop dat ik hier goed zit..
Het is wel in combinatie met broeden, dus denk het wel..

Ik heb sinds kort 4 Grasparkieten thuis.
Deze hebben 2 jaar bij mijn schoonvader in de voliere gezeten, en er kwamen nooit jongen of enkel onbevruchte eieren.

Nou heb ik 1 heel duidelijk Koppel, die zitten sinds deze zomer echt samen, dus wie weet komt daar nog wat leuks uit volgend jaar.

De andere 2 die heb zitten is 1 oude man van ik gok rond de 7 a 8 jaar, maar hij kan ook pas 4 jaar zijn, dat weten we gewoon niet.

en dus nog een Albino, Zij heeft een bruine neusdop, maar moet niks van de mannen hebben, in de voliere ook al niet, ze zat altijd alleen en waren daar met zijn 6e (3 koppels).
De mannen worden hier echt weggepikt, niet gemeen, maar gewoon een snauw zodra ze te dichtbij "haar" komen.
De pop mag wel in de buurt komen en naast haar zitten.
In de voliere zat ze dan ook vaak samen met de blauwe pop..
Die 2 zijn ook samen gekomen, bij de zelfde kweker vandaan en hebben we toen gekocht als 2 poppen..

Maar ik vraag mij dus af, of zij wel een echte pop is.. of dat zij een man is..

Ik heb de zoekfuntie al gebruikt maar kan het hier niet vinden.
Kwa bouw lijkt ze wel duidelijk een pop.
Ze heeft echt een duidelijke bruine neusdop.
en ze is dus wit met rode ogen (albino) maar heeft een blauwe parelgloed eroverheen liggen.

Ik kan me vaag iets herinneren over dat het bij een albino anders was met de neusdop.
Kunnen jullie mij hierbij helpen dit weer op te frissen?
Of heb ik gewoon een koppige dame?  ;)

In oktober krijg ik namelijk een grote voliere in de tuin en als zij inderdaad een man blijkt te zijn ga ik voor haar een popje zoeken..

foxie13

Hallo Nadine,

Misschien heb je hier wat aan:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,11069.msg47525.html#msg47525

Je kan ook een foto van de neusdop hier neerzetten, dan kan iedereen hier bekijken of het een man of pop is.

Nadine

Hmm.. Als ik dat zo lees dan zou het toch echt een pop moeten zijn, wel vreemd dat ze dan de mannen wegjaagd..


Dit is haar.

elisekuijpers

Haar neusdop is erg donker.
Het lijkt wel alsof ze een zwarte neusdop heeft met een beetje karamelkleurig.
Lijkt mij ook een pop.

DobbyFloppy

Dit is een echte poppendop. Heb je haar al lang? Klinkt mij namelijk in de oren als een dominante pop
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Nadine

Hahah toch een echte vrouw dus!  ;D

Nouja ik heb haar zelf nu een kleine 2 weken.

maar hiervoor zat ze 2 jaar bij mijn schoonvader in de voliere en hij had ook zo zijn twijfels over haar.
Maar als zij liever de mannen op afstand houd vind ik dat prima hoor, hoef niet perse jongen haha!