mank

Gestart door habers, juni 27, 2013, 19:06:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

habers

Hallo,
dit hier is mijn parkiet humpie.
Het probleem is dat hij niet goed kan staan,
hij valt of glijd vaak van mijn vinger af en kan zich niet goed vasthouden.

Ik vind het heel zielig.
Is dit ernstig en hoe zou het gekomen kunnen zijn?





foxie13

Zo! Je mag zijn nagels wel even knippen! Geen wonder dat hij niet kan lopen......Dit is inderdaad heel zielig.

habers

ik weet dat hij lange nagels heeft, maar dat is niet de reden. ook als hij korte nagels heeft, loopt hij nog steeds mank.

foxie13

Het kunnen spreidpoten zijn, is dit altijd al geweest? Hoe oud is je parkiet? Waarom knip je de nagels niet meer?

Samm

Dat vind je zielig? En als je zo naar die foto kijkt he.. Dan denk je niet van.. Goh dat is zielig? Dat die nagels zo lang zijn?

habers

ik knip mijn parkiet inderdaad niet vaak, hij word wild als ik de schaar laat zien
.

Samm

Heeft hij materiaal om ze zelf te slijpen? Mijn 2 parkieten doen het netjes zelf, hebben ze een stok voor, snaveltje slijpen ze er ook aan.

habers

lijkt me handig, kan ik die bij een dierenwinkel kopen?

Samm

Jaa zeker! Ik heb een foto toegevoegd! Die gele stok hebben ze bijna overal, tenminste hier wel!
Dan heb je een beetje een idee hoe die stok eruit ziet!

DobbyFloppy

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooiuitrusting/roesten/73826
Deze zijn beter, deze stokken slijten namelijk niet en gaan dus veel langer mee.
Goed om zowel de snavel als de snavels bij te slijpen. Mijn parkieten gebruiken hem zelfs als ze jeuk op hun koppie hebben
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

foxie13

Die zijn inderdaad daar goed voor, ik heb ze zelf ook  :). Dit betekend niet dat de problemen nu over gaan overigens...

DobbyFloppy

Misschien kwam het nagel knippen ook betert met zijn 2 en gebeuren, iemand die hem vasthoudt enb de anderev knipt. Ikzelf ga naar een trimsalon die in de dierenwinkel zit bij mij.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13