aankomen vliegen parkiet

Gestart door jolly48, april 28, 2010, 21:39:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jolly48

gisteren is er een parkiet aankomen vliegen,
wie is m kwijt.
het was in de buurt van de witte kade

kan iemand mij vertellen wat voor soort parkiet het is en de kleurslag.

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

De wittenkade in Amsterdam bedoel je?

Wouter

Het is een grasparkiet, dat sowieso. De kleurslag weet ik niet, daar ben ik nooit zo goed in.
Heb je em in een kooitje zitten? aangezien ik zie dat 'ie los in huis vliegt op de foto. Zo niet, probeer dan zo snel mogelijk een kooi te regelen en hou tot die tijd de gordijnen dicht en dek vissenkommen en eventuele andere gevaren af.

Je kan hem, het is een mannetje, melden op amivedi, of misschien is er al iets geplaatst over een verloren parkiet in die buurt.

lovesbudgies

Ik ga een gok doen over de kleurslag, het is een geel/mauve bont mannetje, geelmasker type 2, clearwing. Door deze kleurslag is zijn neusdop
niet helemaal blauw, maar blauw/roze.
Hij ziet er niet heel oud uit, maar wel volwassen, in ieder geval ouder dan een half jaar.

Maar mocht ik een foutje hebben gemaakt qua kleurslag, corrigeer het dan gerust.  ;)

fullmetalgirl

dit is geen clearwing, (kun je niet zien bij recessief bonte...)
maar een recessief bont mauve geelmasker type 2...

mooi parkietje,

jolly48

het  parkietje is inderdaad aankomen vliegen op de wittenkade in amsterdam

ik heb m in een kooi bij mijn andere parkiet donald  gedaan. en kunnen het samen goed vinden.
we hebben m maar gijs genoemd
Donald is nog jong en leert veel van deze nieuweling, maar ook wel foute dingen.
we konden hem gewoon in de kamer laten vliegen en op de hand nemen, maar nu vliegen
ze samen de kamer rond waar de een gaat gaat de ander ook.
Gijs is in ieder geval wel mensen gewend want laat zich gewoon aaien in de kooi

zijn neusdop je is donker met een soort groenige gloed.
zijn veren zijn heeel licht geel met een soort licht kaki kleur het lijkt niet groen en niet grijs.

wat kan ik doen om ze samen tam  te maken. zodat ze niet door het hele huis vliegen.



lovesbudgies

Oké, bedankt fullmetalgirl.  ;D

Nou, jolly48, het is duidelijk dat dit een vogeltje is dat is ontsnapt uit iemands huiskamer, er is iemand in jou buurt die zijn vriendje heel erg
mist en niet eens weet of hun parkietje nog leeft of niet.
Uit ervaring weet ik (maar dan met een konijn) dat dit verschrikkelijk is. Ik hoop dat je er alles aan zult doen de eigenaren terug te vinden,
door flyers op te hangen, instanties in te lichten, en op internet te laten zien dat hij gevonden is.
In dit topic kan je lezen welke instanties je zoal kunt inlichten en op welke sites je foto's kan plaatsen:

Daar zal je je eerst op moeten richten voordat je gaat denken over tam maken, want als je al die instanties inlicht is de kans groot
dat zijn baasje hem ziet en op komt halen.

Stel je eens voor dat je eigen parkietje weg zou zijn.  :(

Citeerwat kan ik doen om ze samen tam  te maken. zodat ze niet door het hele huis vliegen.

Ook tamme vogeltjes vliegen door het hele huis, daar kun je niets tegen doen.